سید ساجد یعقوبی
رئیس مرکز دانشکده علوم پزشکی خلخال در گفتگو با بسیج:
دکتر ایرج اعتبار گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا درسطح شهر، اقدام به برگزاری مرتب کمیته‌های برون بخشی و درون بخشی نموده است وبه اطلاع مردم عزیز می‌رسانیم جای هیچ گونه نگرانی درخصوص شیوع این بیماری درشهرستان خلخال وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۹۸۰۶۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
شیوع بیماری آنفلوآنزادر شهرستان خلخال رو به کاهش است
دکتر ایرج اعتبار در گفتگو با خبرنگار بسیج از خلخال با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت: با توجه به شیوع زودهنگام بیماری آنفلوآنزای فصلی در سطح کشور متاسفانه اکثر نقاط کشور دچار این بیماری شده اند، اما خداراشکر توانسته اند با اقدامات لازم و سریع، از گسترش این بیماری جلوگیری نمایند.

وی افزود: دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال در راستای پیشگیری از این بیماری درسطح شهر، اقدام به برگزاری مرتب کمیته‌های برون بخشی و درون بخشی نموده است وبه اطلاع مردم عزیز می‌رسانیم جای هیچ گونه نگرانی درخصوص شیوع این بیماری درشهرستان خلخال وجود ندارد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال با بیان اینکه دارو و واکسن ضد ویروس آنفلوآنزا به اندازه کافی و لازم تامین گردیده و در درمانگاه‌های سطح شهر موجود می‌باشد تصریح کرد: بهترین روش برای مقابله با این بیماری رعایت نکات پزشکی درخصوص مشاهده هرگونه علائم بیماری است واگر مردم به نکات پزشکی توجه و آن‌ها را به نحو احسن رعایت کنند نیازی به استفاده از واکسن نخواهدبود.

وی گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال برای بالا بردن سطح خدمات رسانی به مردم اقدام به: ارائه ماسک برای مقابله بابیماری- ایمن سازی کلیه پرسنل بیمارستان و اورژانس- برگزاری کمیته بهداشت و درمان ستادبحران -توزیع پوستر ونصب بنر درسطح شهر- توزیع تراکت آموزشی در مدارس- برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای پرسنل بیمارستان و معاونت درمان و مراکز بهداشتی و درمانی وآموزشی به مردم و... نموده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات موجود خوشبختانه این بیماری در شهرستان خلخال روبه کاهش بوده و تا امروز تعداد افراد بستری شده در بیمارستان این شهر از ۳۵ نفر به ۶ نفر کاهش یافته است ومورد فوتی نداشته ایم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی شهرستان گفت: لازم الذکر است با توجه به اینکه اکثر جمعیت شهرستان خلخال دانش آموز می‌باشد، کلاس‌های آموزشی در خصوص پیشگیری از این بیماری در کلیه مدارس این شهر توسط مربیان بهداشت صورت گرفته و به کلیه مدیران، معاونین و مربیان بهداشت مدارس توضیحات لازم را ارائه داده ایم تا درصورت مشاهده هرگونه علائم بیماری در دانش آموزان، فورا مراتب را به پزشکان گزارش دهند. همکاران ما در تمام سطح شهر بصورت فعال و ۲۴ ساعته آمده خدمت رسانی به مردم عزیز شهرستان خلخال می‌باشند و ازهرگونه تلاش برای کمک به مردم عزیز و بهبودی سلامتی آنان دریغ نمی‌کنند.

اعتبار در پایان گفت: از کلیه همکاران و پرسنل دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان شهرستان خلخال به دلیل زحماتی که در این چند روز برای خدمت رسانی به مردم متحمل گردیده اند کمال تقدیروتشکر را داریم و آروزی توفیق الهی و سلامتی برای آنان ومردم عزیز شهرستان خلخال را داریم.
ارسال نظرات