جشن میلاد کوثر در اردل؛

ام ابیها تربیت شده رحمت للعالمین است

جشن میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ولادت امام خمینی در اردل برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۵۲۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم حجت الاسلام یوسفی با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در اطعام و صدقه به فقرا دریغ نمی کردند اما درآمد های ما  برای خودمان است و کمتر به فکر افراد نیازمندنیم و گاهی با پول خود بدنبال تهیه کالای لوکس دیگر به خانه هستیم یا مدل گوشیمان را با آخرین مدل بازار هماهنگ کنیم.

 مدرس حوزه علمیه امام خامنه ای( دامت برکاته) بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی بزرگی است که در مکتب تربيتی اسلام پرورش يافته و ايمان و تقوا در ذرات وجودش جايگزين شده بود، فاطمه در کنار مادر با سخاوت و آغوش پر مهر پدری مانند رحمت العالمین تربيت شد و علوم و معارف الهی را از سرچشمه نبوت فراگرفت و آنچه را به سالها آموخته ، در خانه شوهر به مرحله عمل گذاشت و همچون مادری سالخورده و کدبانويی آزموده که تمام دوره های زندگی را گذرانده باشد، به اهل خانه و آسايش شوهر و تربيت فرزندان - توجه مي کرد و نيز آنچه را در بيرون خانه مي گذشت ، مورد توجه قرار مي داد و از حق خود و شوهرش دفاع مي کرد.

کارشناس مسایل مذهبی در مقایسه جامعه امروز و دوران زندگی آن حضرت،افزود:جهیزیه و مهریه، گمشده های ازدواج های امروزی ما هستند،چشم و هم چشمی کماکان اصل اول جهیزیه های میلیونی و مهریه های به میزان سال تولد و یا از جنس شمش طلا دخترانمان  است!

 وی در پایان  با روایتی از حضرت امام حسن علیه السلام بیان داشت: مادرم  شب تا طلوع فجر را به  عبادت ایستاد و از سر شب تا صبح مشغول عبادت ، دعا و تضرع بود ، شنیدم که دائم مؤمنین و مؤمنات را دعا می کردند؛ به مردم دعا می کرد، برای مسائل عمومی دنیای اسلام دعا کرد. صبح که شد گفتم مادر یک دعا برای خودت نکردی! یک شب تا صبح دعا، همه برای دیگران!؟  در جواب فرمود: "یا بنی، الجار ثم الدار" اول دیگران بعد خود ما!  این، آن روحیه‌ی والاست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار