باحضور خادمان وپرچم متبرک حرم رضوی؛

آغابکار رسمی ستاد دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری

همزمان با دهه کرامت و حضور خادمان حامل پرچم متبرک رضوی، ستاد دومین کنگره ملی 2500 شهید استان چهارمحال و بختیاری آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۶۰۰۲۲۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین آغاز بکار ستاد دومین کنگره ملی سرداران، امیران، فرماندهان و 2500 شهید استان چهارمحال و بختیاری باحضور کاروان خادمان و پرچم متبرک آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

در این برنامه فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به تجربیات قبلی از برگزاری کنگره شهدای استان و کنگره ملی 11 هزار شهید جامعه عشایری، گفت: سوژه ها و ظرفیت های بسیار خوبی در استان چهارمحال و بختیاری در زمینه های نمایشی، موسیقی، فیلم و سریال، وجود دارد که می توان استفاده کرد.

سردار علی محمد اکبری، خدمات ارزشمند تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در عملیات مهم و سرنوشت ساز، عبور رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری از رودخانه خروشان اروند، و انهدام پل جویبر بر روی دجله و فرات در عملیات بدر را از سوژه های بسیار ارزشمند برای تولید برنامه ویژه کنگره شهدا دانست که این تجربیات در دانشگاه های مهم نظامی دنیا تدریس می شوند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری زمانی با حضرت امام خمینی(ره) در 20 بهمن 1357 بیعت کردند، که انقلاب شکل نگرفته و نخست وزیر طاغوت هم متعلق به این مردم بود.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: مبارزه بی بی مردم و  شهید علی مردان خان بختیاری  با استعمار  و سرداران و امیران و فرماندهان بنام استان چهارمحال و بختیاری و نقش مردم این استان در تأمین امنیت پایدار و دفاع از حرم اهلبیت که اولین شهدای مدافع حرم همچون شهید علی عسگری طاقانکی متعلق به این استان است از دیگر مصادیق می باشد.

وی، خواستار همکاری همه دستگاه های استان برای برگزاری کنگره ای  شایسته و در خورشأن شهدا دانست و افزود: همه اقشار مختلف استان چهارمحال و بختیاری، شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و یکی از افتخارات این استان در سال جاری، معرفی شهید ظفر خالدی بعنوان شهید شاخص  کشوری از سوی سازمان بسیج در قشر دانش آموزی و معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص جامعه عشایری کشور است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از برگزاری یادواره های مختلف به استقبال از دومین کنگره ملی  2500 شهید استان چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: یادواره ملی شهدای جمعیت هلال احمر و یادواره شهدای ارتش در استان چهارمحال و بختیاری هم برگزار می شود و یادواره های مختلف شهرستانی نیز خواهیم داشت.

گفتنی است: کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم مطهر رضوی نیز پرچم متبرک آستان مقدس امام رضا علیه السلام را در این آیین حمل کرده و بسته های نمک متبرک را به حاضران در جلسه اهدا کردند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین  سرشته روحانی کاروان زیرسایه خورشید در سخنانی کوتاه با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده معظم شهداء، تقارن آغاز بکار دومین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری با رایحه حرم منور رضوی را به فال نیک گرفت و از برگزار کنندگان این برنامه تقدیر کرد.

آقای خدایی از مداحان حرم مطهر رضوی نیز در این آیین به اجرای برنامه توسل به ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام  پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار