فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خبر داد :

برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری

سردار اکبری با اشاره به برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در استان، عمل به "شعار در خانه بمانیم" را بهترین راهکار برای مقابله با کرونا دانست.
کد خبر: ۹۲۲۵۲۸۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در جمع خبرنگاران با تقدیر از اصحاب رسانه و صدا و سیما به خاطر اطلاع رسانی خوب در زمینه مقابله با ویروس کرونا، که باعث توقف رشد صعودی شیوع این ویروس در استان شد، گفت: مردم عزیز ما باید بیش از پیش مسایل بهداشتی را رعایت کنند و از سفر غیرضرور پرهیز کنند تا این وضعیت مطلوب در استان ما حفظ شود.

سردار علی محمد اکبری، در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از تلاش کادر پزشکی ودرمانی و بهداشتی که در خط مقدم مقابله با کرونا در جنگ بیولوژیک هستند، تقدیر کرد.

وی، افزود:  مأموریت ما با فرمان مقام معظم رهبری صدچندان شد و رسالت ما در کنار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن، خدمت به مردم نیز می باشد.

سردار اکبری، تصریح کرد: در بُعد جنگ روانی، دشمنان از هر فرصتی استفاده می کنند که این ویروس منحوس را مقدس بدارند و کارهای شایسته انجام شده در کشور را ضعیف جلوه دهند؛ اما  به برکت وجود حضرت آقا و توجه مردم، همیشه پیروز شده ایم و با سربلندی و پیروزی از این موضوع بیرون خواهیم آمد.

وی، توسل به خدا، تمسک به اهلبیت و ائمه اطهار علیهم السلام، و رعایت قوانین و مسائل بهداشتی را به آحاد مردم توصیه کرد و گفت: برای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با مصوبه شورای مقابله با کرونا در قالب بسیج ورود پیدا کردیم و پیگیری لازم انجام شده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تأکید بر ضرورت پرهیز مردم از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضرور،از اصناف که به صورت داوطلبانه کار خود را تعطیل کرده اند، تقدیر کرد.

سردار اکبری، با تقبیح اقدامات برخی از افراد سودجو که امکانات بهداشتی، مواد شوینده و ماسک و ... را احتکار می کنند، از تلاش مسئولین و  سربازان گمنام امام زمان (عج) برای شناسایی و مقابله با عوامل سودجود با حمایت مراجع قضایی خبر داد.

وی، خاطرنشان کرد:  اقدامات خوبی از سوی عزیزان بسیجی در قالب گروه های جهادی برای ضدعفونی و گندزدایی معابر شهرها و روستاها در حال انجام است  و امکانات جنگ نوین تیپ آقا قمربنی هاشم علیه السلام استان نیز در اختیار عوامل بهداشتی قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: پایگاه های مقاومت سراسر استان تلاش می کنند در راستای تأمین ملزومات مردم و در حال حاضر 7 پایگاه تولید ماسک با کسب مجوز بهداشتی فعال هستند و تولیدات خود را بعد از استریل در اختیار مردم و افراد نیازمند قرار می دهند.

سردار اکبری، افزود: از تفاهم نامه بین سپاه و دانشگاه علوم پزشکی برای برپایی نقاهتگاه هایی در استان چهارمحال و بختیاری برای مراقبت از بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان ها خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه بسیج با وزارت بهداشت، طرح ورود افراد به سامانه اجرایی می شود که با ارائه اطلاعات اولیه به افراد در زمینه های مقابله با کرونا راهنمایی می شوند.

وی، گفت: در این طرح همکاری و همیاری بین پایگاه های مقاومت بسیج و بهورزان بیشتر خواهد شد و مراجعه به منزل افرادی که ضرورت دارد، تنها با حضور یک نفر از بسیجیان محل و دو نفر از نیروهای بهداشت برای غربالگری ممکن می شود.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به اقدامات بسیج جامعه پزشکی در راستای مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: کنترل ورودی و خروجی های شهرها، آماده سازی امکانات و تجهیزات بیمارستان های صحرایی، اعزام گروه های متعدد جهادی، ضدعفونی مدارس و اماکن مذهبی و مساجد و ...، توزیع اقلام بهداشتی، بکارگیری نیروهای متخصص و تهیه بروشور و آگاه سازی چهره به چهره از برنامه های بسیج جامعه پزشکی بود است.

سردار اکبری از بکارگیری نیروهای آموزش دیده بهداری رزم و کادر سپاه که دوره های پزشکی را گذرانده اند نیز خبر داد و افزود: در رده های سپاه نیز ورود و خروج نیروهای وظیفه وکادر کنترل می شود و از نظر سلامتی رصد می شوند.

وی از خدمت رسانی مطلوب کلینیک تخصصی امام رضا علیه السلام سپاه در شهرکرد، کلینیک امام صادق علیه السلام در بروجن و لردگان خبر داد و توصیه برخی از متخصصین عفونی به بیماران برای قرنطینه خانگی و درمان در منزل را شایسته تقدیر دانست که این مسئله با حمایت کادر پزشکی و درمانی به کاهش مشکلات ناشی از بستری افراد در بیمارستان ها نیز کمک می کند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  همچنین، عمل به شعار" در خانه بمانیم" را بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس دانست و گفت: بهترین و سالم ترین مکان خانه است و مردم عزیزمان باید برای حفظ سلامتی خود و دیگران تا زمانی که مسئولان بهداشتی اعلام می کنند از مسافرت پرهیز کنند.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این نشست باتقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات به تشریح اهمیت رعایت مسایل شرعی درمورد متوفیان بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر مراجع و تأکید مقام معظم رهبری، مسایل شرعی در تغسیل، تکفین و اقامه نماز میت و تدفین متوفیان کرونایی کاملا رعایت می شود.

وی از آمادگی مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برای کمک در زمینه مسایل شرعی بیماران کرونایی خبر داد و از تلاش های پزشکان و پرستاران و کادر بهداشتی و دست اندرکاران امر مقابله با کرونا تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، گفت: حوادث و اتفاقاتی که پیش می آید حکمت هایی دارد و در این موقعیت نباید از گرایش به معنویت غافل شویم. بحث توسل به ائمه و توکل به خدا و دعا از مهم ترین مسایل فرهنگ اصیل شیعه است که باید فراموش نکنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این نشست به برنامه های این سازمان اشاره کرد و گفت: 750گروه جهادی پزشکی، دامپزشکی، خدمات رسانی در 15 نقطه استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی افزود: 7 کارگاه تولید ماسک نیز به صورت جهادی در استان فعال است که روزانه بیش از 4هزار عدد ماسک تولید می کنند.

وی گفت: ضدعفونی و گندزایی از معابر و اماکن عمومی ازدیگر فعالیت های گروه های جهادی بسیج سازندگی در سطح استان است که به صورت شبانه روزی انجام می شود.

معاون امداد، بهداشت ودرمان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس شرح وظایف ستاد کلی مبارزه با کرونا مبنی بر همکاری و کمک به مردم در بحث پیشگیری و درمان بیماران کرونایی، تصمیم بر این شد که نقاهتگاه در استان راه اندازی شود.

سرهنگ پاسدار تورج اسماعیلی افزود: در مرکز استان چهارمحال و بختیاری نقاهتگاهی با 60 تخت آماده و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: شیفت بندی لازم برای پزشکان برای حضور در این نقاهتگاه انجام شده تا با تجهیزات تخصصی در خدمت مردم باشد.

گفتنی است: بازدید از یکی از کارگاه های جهادی تولید ماسک سه لایه در شهرکرد ، پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار