خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

اقدامات طلاب، هیئت‌ها و خیرین در مبارزه با کرونا مصداق سودرسانی به مردم است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اقدامات طلاب، هیئت‌ها و خیرین را در مبارزه با کرونا، مصداق سودرسانی به مردم دانست و گفت: ما به‌عنوان پیروان پیامبری که نماد رافت و رحمت است، باید روابط اجتماعی خودمان را مبتنی بر رافت و رحمت بنا کنیم.
کد خبر: ۹۲۲۶۹۶۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

اقدامات طلاب، هیئت‌ها و خیرین در مبارزه با کرونا مصداق سودرسانی به مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) با اشاره به آیه 128 سوره توبه اظهار داشت: خداوند در این آیه چهار ویژگی مهم پیامبر گرامی اسلام(ص) را به زیبایی مطرح کرده است.

وی افزود: نخستین ویژگی پیامبر اسلام(ص) این است که از جنس خود مردم است و نه برای غارت و نه برای آقایی کردن آمده بلکه پیامبری از خود مردم هستند که هدف اصلیش باز کردن زنجیرها از پای بشر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر بشر می‌خواهد بالاتر برسد باید این زنجیرها از پایش برداشته شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است تا این زنجیرها را از پای بشر باز کند و این حقیقت را درک کند که تنها راه دستیابی به آن نشستن در پای مکتب انبیا است.

وی ویژگی دوم را اذیت شدن پیامبر(ص) در برابر سختی‌های مردم دانست و گفت: این موضوع متن صریح قرآن است به ویژه امروز که  جامعه در شرایط خاصی قرار گرفته و با شرایط خاصی که کرونا ایجاد کرده است بهترین زمان برای توسل به پیامبر(ص) برای رفع گرفتاری‌ها و سختی‌های مردم است.

شعبانی تصریح کرد: عده‌ای که می‌گویند پیامبر(ص) از دنیا رفته است و توسل به ایشان و دیگر ائمه(ع) را بیهوده می‌دانند این دیدگاه نشان از دیدگاه کودکانه آنها در نفهمیدن مقام انبیا است، انسان باید به بلوغ برسد تا این جایگاه رفیع را درک کند.

امام جمعه همدان با اشاره به ویژگی سوم پیامبر(ص) یادآور شد: حضرت محمد(ص) اصرار بر هدایت بشر دارند و این حساسیت اختصاص به مومنان ندارد و تعبیر آن عمومیت دارد چرا که پیامبر اسلام(ص)  نماد رحمت برای همه ادیان و همه بشریت است.

وی ویژگی چهارم که قرآن به آن اشاره کرده است را داشتن رافت و رحمت نسبت به مومنان برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبری که نماد رحمت خداوند است آنقدر در قیامت دستگیری خواهد کرد که در آنجا خیلی از انسان‌ها متوجه مقام والای رحمت ایشان می‌شوند.

شعبانی تاکید کرد: در این ایام که جامعه با مشکلاتی از نظر سلامت روبه‌رو شده است توجه و توسل به پیامبر گرانقدر اسلام(ص) بسیار اثرگذار خواهد بود و افرادی که با اندیشه کودکانه خود دعا و توسل را به سخره گرفته‌اند این خیال را دارند که انسان تنها یک موجود 80 ساله است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در مورد محبوب‌ترین انسان‌ها در نزد خداوند اذعان داشت: کسی که بیشترین سود را برای مردم داشته باشد و دست عیال الله را بگیرد محبوب ترین انسان ها در نزد خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه عبادت و نماز و روزه در جای خود صحیح است اما گاهی از موارد در ارتباطات اجتماعی نیز باید به دیگران سود برسانیم خاطرنشان کرد: امروز پرستاران و پزشکان عزیز ما به معنای واقعی کلمه به مردم سود می‌رسانند.

وی ادامه داد: حتی خیلی از افراد با توجه به شرایط موجود اجاره بهای خودشان را از مستاجران نگرفتند و این به معنای سودرسانی به دیگران است که از نظر دینی نیز بسیار ارزشمند است.

امام جمعه همدان اقدامات طلاب، هیئت‌ها و خیرین را در مبارزه با کرونا، مصداق سودرسانی به مردم دانست و گفت: ما به‌عنوان پیروان پیامبری که نماد رافت و رحمت است، باید روابط اجتماعی خودمان را مبتنی بر رافت و رحمت بنا کنیم.

وی تاکید کرد: احتکار کردن و گران‌فروشی به معنای رافت و رحمت نیست بلکه نشان دهنده عدم ایمان است چرا که اگر کسی انسانیت را به درستی درک کرده باشد در فضای مشکلات به همنوعان خود کمک می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار