خبرهای داغ:

ایجاد ۲ مدرسه مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از ایجاد ۲ مدرسه مهارتی در حوزه صنایع غذایی و عمران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۶۴۵۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر درباره دستور کار‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در سال جاری اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که مدارس مهارتی دارند، درصدد هستیم تا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تکیه بر توان و ظرفیتی که در این واحد دانشگاهی وجود دارد در حوزه صنایع غذایی و عمران مدارس مهارتی ایجاد کنیم.
وی افزود: تاکنون با امضای تفاهم‌نامه با مرکز فنی و حرفه‌ای شاهرود به انتقال تجربیات با یکدیگر پرداخته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد نخستین مدرسه در سال جاری هستیم و با دو شرکت هم در راستای تربیت نیرو برای آن‌ها رایزنی کرده‌ایم که موافقت‌های اولیه صورت گرفته و در حال نهایی کردن آن هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اضافه کرد: در مورد سرا‌های نوآوری با توجه به بخشنامه موجود برای تأسیس یک سرا در این واحد دانشگاهی در حال جمع‌آوری مستندات و ارسال آن به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که این امر سال گذشته انجام شد و منتظر تأیید درخواست از سوی سازمان مرکزی هستیم.
ابوالقاسمی‌فر گفت: در حوزه پژوهش اولویت ما افزایش کمی و کیفی طرح‌های برون‌دانشگاهی است، به‌ویژه طرح‌هایی که در راستای حل معضلات ملی باشد. اکنون در حال بررسی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و شرکتی با عنوان کویر خودرو در زمینه تولید «مینی‌تراک» در شاهرود در حال بررسی و نهایی شدن بوده تا با راه‌اندازی مرکز تحقیقات خودرویی با توجه به ظرفیت اعضای هیئت علمی بتوانیم بحث R&D آن‌ها را انجام دهیم.
وی ادامه داد: هرچند در آینده کار ما محدود به مباحث R&D نمی‌شود و قصد داریم با مشارکت سازمان مرکزی در خودروسازی به‌صورت جدی وارد شویم و در این راستا با شرکت کویر خودرو جلسات متعددی داشته‌ایم و مهندسان آن‌ها از امکانات و فضا‌های دانشگاه ما بازدید‌های میدانی داشته‌اند و در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار که به‌صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار دانشگاه قرار گرفته، قصد داریم این کارخانه را احداث کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه بلایای طبیعی در سال ۹۸ و لزوم انجام پژوهش در این زمینه عنوان کرد: سال ۹۹ برگزاری چند همایش را در دستور کار داریم. به‌عنوان نمونه همایش ملی با عنوان «پژوهش‌های کارآمد در مهندسی عمران، معماری، مکانیک و معدن» و دیگری کنفرانس ملی «فناوری‌های نوین در مدیریت بحران‌های طبیعی» که نخستین کنفرانس در این زمینه و با رویکرد کاهش خسارات و تلفات در شهر‌های دارای بافت تاریخی است.
ابوالقاسمی‌فر مطرح کرد: در حوزه آموزش با توجه به توسعه علوم مختلف در دنیا و برای همگام سازی با علوم روز باید از رشته‌های ثابت و قدیمی که سال هاست در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما تدریس می‌شود، فاصله گرفت و به سمت رشته‌های میان رشته‌ای و علوم روز دنیا حرکت کنیم.
وی ادامه داد: در رشته‌های تربیت بدنی و روان شناسی، رشته میان‌رشته‌ای با عنوان روان شناسی ورزش ایجاد کردیم و درصددیم تا در زمینه علوم پایه هم رشته‌های میان‌رشته‌ای ایجاد کنیم که بعد از ارائه درخواست به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دریافت مجوز از وزارت علوم؛ این رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود آموزش داده خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز به همت معاونت مربوط در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که امام جمعه موقت شاهرود مدیریت آن را برعهده دارد، این دانشگاه در زمینه فضای مجازی بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور محور اجرایی کار قرار گرفته و نیز بحث و تبادل نظر درباره راه‌اندازی گفتمان گام دوم انقلاب جریان دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها