نیشابوریان کرونا را شکست دادند

صبح امروز از تجهیزات مبارزه با ویروس منحوس کرونا ساخته‌شده توسط کارگروه علمی و پژوهشی مجمع بسیج نیشابور رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۴۲۳۷۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ رئیس کارگروه علمی آموزشی و پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور  در مراسم رونمایی گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و تحقیقات و پیگیری‌های کارگروه علمی، آموزشی و پژوهشی سپاه ناحیه نیشابور و انجام آزمایش‌های آنتی باکتریال و آنتی وایرال و تجهیزات UV در مرکز مقاومت‌های میکروبی پژوهشکده بوعلی مشهد تائید و آمادگی لازم جهت ارائه خدمات و اجرایی و عملیاتی می‌باشد.

حجت اله دهسنگی اظهار داشت: این کارگروه آمادگی لازم جهت ارائه خدمات و اجرایی و عملیاتی کردن طرح‌های آسان، کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه خود را با رعایت استاندارد‌های سلامت و ایمنی محیط زیست (HSE) در جهت ضدعفونی و گندزدایی هوا، سطوح و اماکن دارد.

وی ادامه داد: برخی قابلیت‌های این تجهیزات و تولیدات شامل ساخت و نصب دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا در خروجی مراکز درمانی، اتاق بیماران و سایر اماکن پرخطر، ساخت دستگاه ضدعفونی البسه کارکنان، تجهیزات پزشکی و لوازم شخصی مثل عینک، تلفن همراه، کفش، سوئیچ، خودکار، سکه و اسکناس، کارت‌های اعتباری، شناسایی و...، ساخت و تعبیه دستگاه ضدعفونی هوا و سطوح در غسالخانه‌ها، حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، مترو، قطار و... قابل‌استفاده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور در این مراسم اظهار داشت: در روز‌هایی پایانی سال ۹۸ با توجه به شرایط به وجود آمده در سطح کشور و شیوع بیماری کرونا و اعلام طرح پیشنهادی فوق توسط اعضای تخصصی به کارگروه علمی پژوهشی سپاه نیشابور، این طرح در دستور کار قرار گرفت وبا مطالعه انواع پروتکل‌ها و تجربه کار تخصصی برخی از اعضا درزمینهٔ انواع لامپ‌ها، ضمن مشورت با متخصصین و حمایت‌ها و پیگیری‌های کارگروه، در انجام، ساختن و عملیاتی کردن این طرح و ارسال ساخته‌ها و تولیدات به مراکز مورد تائید علمی و معتبر و همکاری شرکت دانش‌بنیان امروز نهایتاً اخذ تأییدیه‌های لازم از پژوهشکده بوعلی مشهد، توانستیم این کار را به ثمر برسانیم.

سید علی‌اکبر حسینی ادامه داد: اعتقاد به‌درستی کار و لزوم انجام آن در چنین موقعیتی و عشق به مردم و سلامتی آن‌ها و علاقه‌مندی به خدمت و تأثیرگذاری در جامعه باعث شد تا از اهداف بازنمانیم و سعی و همت خود را بکار گیریم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور عنوان داشت: اکنون پس از موفقیت‌آمیز بودن نتایج با در نظر گرفتن کلیه پروتکل‌های بین‌المللی و تسلط بر فناوری UV, آمادگی خود را جهت ارائه خدمات و عملیاتی کردن طرح‌های خود به‌تمامی مراکز درمانی، علمی، اداری و غیر اداری اعلام می‌کنیم. امید که با این رهاورد بتوانیم خدمتی به کشور و مردم عزیزمان که به‌حق شایسته خدمت و کرامت‌اند را کرده باشیم.

خاطرنشان می‌شود: کارگروه‌های علمی آموزشی و پژوهشی سپاه باهدف ایجاد همفکری و هم‌اندیشی در جهت رفع آسیب‌های مراکز علمی آموزشی و پژوهشی و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در جهت پویایی هرچه بیشتر این مراکز، در سطح شهرستان‌ها شکل‌گرفته است و جلسات این کارگروه متشکل از اعضای ثابت و میهمانی است که هر جلسه به فراخور موضوع آن، در جلسات حضور یافته و به بررسی و مباحثه و بیان نقطه‌نظرت و ارائه راهکار‌ها راهبرد‌هایی در جهت بهبود و رفع آسیب‌ها و مسائل و مشکلات مطروحه پرداخته می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها