استاندار مرکزی:

ائمه جمعه نقش موثری در شرایط کرونایی ایفا کردند/ ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار در سالجاری هدف گذاری شده است

استاندار استان مرکزی با اشاره به نقش موثر ائمه جمعه در روند موفقیت کرونا گفت: ا ائمه جمعه دوشادوش مسئولان در مقابله با این ویروس تلاش کردند و نقش مهمی در جذب مشارکت‌های مردمی داشتند.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۲۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان با اشاره به آثار بیماری کرونا گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران استان که بر اثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پرداخت حقوق آنان به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: حقوق اسفندماه پارسال این افراد پرداخت شده و حقوق ۲ ماه نخست امسال نیز در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: بیش از پنج هزار واحد مسکونی روستایی در نتیجه سیلاب بهار پارسال تخریب شد که با پیگیری‌های دولت بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال بهسازی یا بازسازی شد که بخشی از این اعتبار به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سهم این استان در طرح ملی مسکن ۲۲ هزار واحد است،گفت: با تامین زمین مورد نیاز ساخت هشت هزار واحد در اسرع وقت آغاز می‌شود که این امر نقش موثری در کاهش قیمت مسکن خواهد داشت.

آقازاده با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت اصلی دولت‌ در یکسال پایانی خدمت است،افزود: ۳۰۰ طرح نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که تکمیل ۱۰۰ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کلید خورده است.

وی با بیان اینکه به تازگی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تعدادی از طرح‌های ورزشی استان مرکزی جذب شد،گفت: با جذب و تکمیل این طرح‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار مرکزی فرآیند تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک را در شرایط قابل قبولی خواند و گفت: با پیگیری‌های انجام شده یک‌هزار میلیارد ریال از محل منابع ملی برای تکمیل و ۴۳۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز این طرح از وزارت بهداشت و درمان جذب شده و پیش‌بینی می‌شود تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار واحد مسکونی برای ایتام با مشارکت استانداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سال ۹۷ منعقد شد که اکنون زمین مورد نیاز از سوی استانداری تامین و ۳۵۰ میلیارد ریال از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح نیز جذب شده است.

آقازاده با اشاره به وضعیت بیکاری در استان بیان کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته به تازگی از سوی مرکز آمار ایران هشت درصد اعلام شده که بر این اساس استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ بوده‌ است.

وی افزود: سال گذشته با وجود مشکلات و مسائل اقتصادی حدود یک میلیارد دلار انواع کالای غیر نفتی از این استان صادر شد و ۱۵ هزار شغل شناسنامه دار نیز ایجاد شد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: ۵۵ تا ۶۰ هزار شغل پایدار باید در استان مرکزی ایجاد شود تا فشار بیکاری در استان کاهش پیدا کند که برای تحقق این مهم ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار ور سال جاری هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در شرایط کرونایی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا اگرچه باعث تعطیلی نماز جمعه در استان مرکزی شد اما ائمه جمعه دوشادوش مسئولان در مقابله با این ویروس تلاش کردند و نقش مهمی در جذب مشارکت‌های مردمی داشتند.

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: این استان ۳۰ بهمن سال گذشته استان دوم کشور در شیوع ویروس کرونا بود اما اکنون با هماهنگی مردم، مسئولان و روحانیون استان بیست و دوم کشور در این خصوص است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار