خبرهای داغ:

شکارچیان متخلف میامی در دام قانون+ تصاویر

شکارچیان بی‌رحم میامی که سه راس میش وحشی را شکار کرده بودند در دام قانون گرفتار و روانه زندان شدند.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۵۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اکبر قربانلو با اشاره به دستگیری دو شکارچی بیرحم در میامی اظهار کرد: طی گشت وکنترل مشترک کارشناسان ستادی اداره محیط زیست شاهرود به سرپرستی معاون اداره و به اتفاق رئیس محیط زیست میامی از زیستگاه‌های شاملی، جوزبان، چشمه بسیار و میرزاقلی حوزه میامی و طی گزارش موثق مبنی بر این که دو نفر شکارچی سابقه دار و شرور و بی رحم اقدام به شکار نموده اند، بلافاصله با هماهنگی با دادستان و همکاری نیروی انتظامی میامی با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی اقدام به بازرسی از منزل آن‌ها در روستای هونستان میامی نمودند.
وی با اشاره به مقاومت این دو شکارچی و برخورد با ضابطین قضایی گفت: مامورین با درایت و عکس العمل سریع و استفاده از تجهیزات مهار کننده در بازرسی از منزل متهمین گوشت شکار و سلاح غیر مجاز و... کشف و توقیف گردید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود افزود: در بازرسی از منزل متخلفین بی رحم که متاسفانه جنایت در حق طبیعت نموده اند مقدار زیادی گوشت تازه گوسفند وحشی (میش) دو دست کله پاچه تازه و دو دست دل و جگر و قلوه و.. تازه متعلق به دو راس میش وحشی، مقدار حدود ۴ کیلو گوشت گوسفند وحشی متعلق به میش وحشی حمایت شده منجمد شده در یخچال و همچنین کله پاچه تمیز شده میش وحشی و لاشه ۸ قطعه کبک و پوست میش وحشی که پستان دارای شیر به پوست متصل بود و یک قبضه سلاح گلوله زنی قاچاق به همراه فشنگ و تعدادی فشنگ ساچمه زنی و دو عدد جلد تفنگ و تعدادی چاقو، ساطول و تبر کشف و توقیف گردید.
وی تصریح کرد: این گونه افراد شکارچی که اقدام به شکار میش وحشی ماده میکنند جزء انسان‌های بی رحم و شکار کش و جنایت کار در حق طبیعت هستند که بره‌های این میش وحشی شکار شده بی مادر و بدون شیر خوردن نیز متاسفانه بعد از مدتی تلف و یا شکار حیوانات خواهد شد.
قربانلو بابیان اینکه متهمین تا اطلاع ثانوی روانه زندان شدند گفت: جریمه هر راس میش وحشی ۷۵ میلیون تومان بوده که جمعا ۳ راس میش وحشی حمایت شده شکار کرده و جریمه آن‌ها جمعا ۲۲۵ میلیون می‌باشد.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده شکارچیان مراتب را به مراکز محیط بانی و اداره محیط زیست اطلاع دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار