بازار‌های سرپوشیده ۴ شهرستان استان بوشهر تعطیل می‌شوند

استاندار بوشهر خبر از تعطیلی یک هفته‌ای بازار‌های سرپوشیده ۴ شهرستان استان داد.
کد خبر: ۹۲۵۳۴۱۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

بازار‌های سرپوشیده ۴ شهرستان استان بوشهر تعطیل می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر صبح امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در برخی از شهر‌های استان بوشهربیان کرد: برای مقابله با انتقال ویروس کرونا باید همه اقشار جامعه، رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

او با قدردانی از اصناف و بازاریان در همکاری با ستاد مقابله با کرونا گفت: ادامه همکاری نقش مهمی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد و همه مردم باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

استاندار بوشهر از ایجاد محدودیت‌ها در مقابله با کرونا در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونا در استان و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، بازار‌های سرپوشیده ۴ شهرستان بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه از فردا به مدت یک هفته تعطیل می‌شود.

گراوند با تاکید بر رعایت دستورالعمل ابلاغی افزود: بر اساس این مصوبه همه موظف به رعایت آن در راستای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا هستند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: در هفته‌های اخیر قیمت ماهی در برخی از بازار‌های استان بوشهر به صورت بی‌رویه افزایش یافته‌است، این درحالی است که صیادان سوخت (گازوئیل) مورد نیاز را با نرخ دولتی تامین می‌کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: این درحالی است که نرخ ماهی بوشهر در استان‌‏های غیرساحلی ارزان‌تر از این استان است که چنین رویه‎ای شایسته نیست و هر چه زودتر باید قیمت آبزیان به سطح منطقی برسد.

گراوند یادآور شد: در استان بوشهر ۲ هزار لنج در حوزه صیادی فعالیت دارند که در صورت عرضه بخشی از صید آن‌ها در بازار این استان قیمت انواع ماهی کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: بخشی از گرانی‎‌ها در بازار استان بوشهر متاثر از نوسان نرخ ارز است که از اراده این استان و سیستم‎های تامین کننده خارج است، ولی با این وجود با نظارت جدی بر بازار باید زمینه کنترل قیمت‎ها فراهم شود.

گراوند تاکید کرد: در شرایط خاص کنونی اتحادیه‎ها، اصناف و تولیدکنندگان نیز باید رعایت حال مردم را داشته باشند تا در شرایط کنونی فشار زیادی بر مردم تحمیل نشود.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمینه نظارت بر بازار نیز فرمانداران باید از ظرفیت سایر دستگاه‎ها برای کمک به دستگاه نظارتی کمک بگیرند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: همچنین سیمان موردنیاز برخی از پروژه‌‏های استان بوشهر از استان‏‎ فارس تامین می‎شود که با وجود فعالیت چند کارخانه در استان بوشهر چنین امری غیر منطقی است و باید هر چه زودتر اصلاح شود.

گراوند افزود: در این زمینه تا زمان تامین نیاز سیمان استان بوشهر ادارات گمرک و بنادر و دریانوردی باید از دادن هر گونه مجوز صادرات سیمان به واحد‌ها خودداری کنند، زیرا اولویت عرضه این کالا با پروژه‎های استان بوشهر است.

پایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار