نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

مجلس هنوز به انسجام لازم نرسیده است

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی با بسیج اساتید حوزه علمیه قم گفت:مجلس در شرایط کنونی هنوز به انسجام نرسیده است و در مسیر احساسی حرکت می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۲۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی با بسیج اساتید حوزه علمیه قم که در محل این مرکز برگزار شد گفت:مجلس در شرایط کنونی هنوز به انسجام نرسیده  و با تکمیل بخش های مختلف است اهداف خود را جدی تر دنبال خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه درباره نوع تعامل با دولت سه نگاه وجود دارد گفت :نگاه اول معتقد است که باید در قبال عملکرد دولت و روشهای آن سکوت کرد و نگاه دوم با این اعتقاد که ماندن این دولت حتی برای یک روز هم مضر است به دنبال بستن پرونده دولت است .

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد:اما نگاه سومی وجود دارد که با توجه به شرایط کنونی کشور روش میانه را دنبال کرده و معتقد است ارتباط مجلس و دولت باید دوستانه و متعادل بوده ولی درعین حال نظارت کاملی بر عملکرد دولت انجام و در راستای ارتقای معیشت مردم از تمام ظرفیت‌های نظارتی استفاده گردد.

زاکانی افزود:در حال حاضر چرخ کشور با دشمنی مجلس و مردم با دولت نمیچرخد و بایستی کار با دوستی، تعادل و مصلحت اندیشی پیش برود.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت:تجربه برجام از اقدامات دولت بود و همچون لاشه‌ای است که بوی تعفنش عالم را برداشته و این موضوع هیچ گره‌ای از کار و زندگی مردم باز نمیکند.

زاکانی با توجه به موضوع مقابله با فساد بیان کرد:مجلس باید مسیر ایجابی را شروع کند و در برخورد با فساد این کار را از درون خود و بدون هیچ اغماضی آغاز نموده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر مجلس یک فاز احساسی را دنبال میکند چون ساز و کارش شکل نگرفته است و باید تمام شعب و فراکسیون‌ها تشکیل شود تا به انسجام برسد و با شکل گیری فراکسیون‌ها مجلس روی غلتک خواهد افتاد.
 
زاکانی در ادامه هدف اصلی مجلس را بهبود اقتصاد کشور دانست و افزود:باید برنامه ای تدوین شود که در آن آحاد مردم جامعه در وضعیت معیشت و امکانات رفاهی حداقل‌ها را داشته باشند.

وی همچنین در خصوص فاصله طبقاتی گفت:باید سیاست‌هایی طراحی شود که تسهیلات از طبقات  بالای جامعه به سمت طبقه‌ی پایین هدایت شود و مردم ضعیف‌تر تسهیلات بیشتری داشته باشند.

زاکانی در پایان گفت:در این شرایط بایستی سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را اصلاح کرد و با ریل گذاری مناسب آهنگ مجلس را به نظم و ترتیب رساند  و یک عملکرد مطلوب را ارائه نمود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار