خبرهای داغ:

شرمندگی تاریخ از نفس‌های مسموم روستای زرده دالاهو

فرمانده سپاه شهرستان دالاهو: بمباران شیمیایی روستای زرده جنایتی فراموش نشدنی و نمادی از حقوق بشر آمریکایی است که به دست صدام بعثی اتفاق افتاد.
کد خبر: ۹۲۵۸۷۲۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دالاهو:سرهنگ پاسدار علی اصغر اله دانه فرمانده محترم سپاه شهرستان دالاهو در پی فرارسیدن 31 تیـرماه سالروزبمباران شیمیایی روستای زرده اظهار داشت: سالروزبمباران شیمیایی روستای زرده و سرمیل سالروز ایثار مردم این شهر است.این روز به نام روز ملی شهرستان دالاهو ثبت شده است وگرامی میداریم یادوخاطره آن شهدای عزیزی که مظلومانه دراین روز به دست صدام بعثی به خاک و خون کشیده شدند.

 

وی افزود: فرهنگ ایثاروشهادت درخون وگوشت مردم جاری است شهدا مظهر اقتدارماهستند.ما به آمریکا واستکباربارها سیلی زدیم این عزت وایستادگی ومقاوت برگرفته ازفرهنگ ایثاروشهداست و اگر ما امروز به خود می بالیم به برکت آن همه ایثارورشادت وشهادت است،دیگرمانند قبل ازانقلاب هیچ قدرتی نمیتواند زورگویانه باملت ایران سخن بگوید. بمباران شیمیایی روستای زرده جنایتی فراموش نشدنی و نمادی از حقوق بشر آمریکایی است که به دست صدام بعثی اتفاق افتاد.

ایشان در پایان با اشاره به اینکه اگرما امروز به خود می بالیم به برکت آن همه ایثار و رشادت و شهادت است، افزود: امسال یادواره گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده و روز ملی شهرستان دالاهو  برگزار نخواهد شد. ضمن تشکر از همکاری، همراهی و حضور پر شور مردم خوب و ولایتمدار شهرستان دالاهو در برگزاری باشکوه این مراسم در سنوات گذشته به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به جهت حفظ سلامتی مردم غیور و همیشه در صحنه دالاهو و با توجه به توصیه متخصصان به رعایت نکات بهداشتی و عدم برگزاری تجمعات و گردهمایی‌ها، یادواره شهدای بمباران شیمیایی روستای زرده امسال برگزار نمی‌شود.

ارسال نظرات