بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در سال جهش تولید در استان مرکزی ایجاد می شود

با اشاره به اینکه در سال جهش تولید ۹۵۴ هزار و ۶۷۶ فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود،گفت:سهم استان مرکزی در این راستا ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت شغلی است که مقرر است با تهمیدات لازم به این هدف دست یابیم.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۲۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدتقی آبائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی با اشاره به اینکه تا امروز ۵۰۴۷ متقاضی جهت دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند،گفت:از این تعداد ۳۶۵۸ متقاضی دارای کد بیمه تامین‌اجتماعی هستند و ۵۱۰ متقاضی خویش فرما و ۸۷۹ متقاضی نیز فاقد کد کارگاهی هستند و براساس مصوبه دوم ستاد ملی کرونا مقرر شد که به متقاضیان فاقد کد نیز تسهیلات پرداخت شوند.

وی افزود: ۵۰۴۷ متقاضی ۹۹۷۲ فرصت شغلی دارند که درخواست تسهیلات آنها ۱۱۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: از این تعداد متقاضی، ۴۹۷۱ تقاضا مورد تایید دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌ و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۸۳۶ متقاضی با 1079 فرصت شغلی تقریبا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درخواست 3716 متقاضی در بانک‌ها در دست بررسی است و طی چندروز آینده نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان اقدام خواهد شد،گفت:در بحث تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود که سهم استان برای کمیته امداد ۱۲۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۱ میلیارد تومان تخصیص یافته و رقم سازمان بهزیستی نیز ۴۷ میلیار د و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

آبائی با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: در این راستا ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با عاملیت دو بانک به استان ابلاغ شده که توزیع شهرستان نیز انجام گرفت و در صورتی که چهار دستگاه اجرایی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد متقاضیان را معرفی کنند تسهیلات فردی حداکثر ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات پشتیبان حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی در این خصوص تصریح کرد: مقرر است در سال جهش تولید ۹۵۴ هزار و ۶۷۶ فرصت شغلی در کشور ایجاد شود که سهم استان مرکزی در این راستا ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت شغلی است که مقرر است با تهمیدات لازم به این هدف دست یابیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: واحدهای دارای کد کارگاهی و فاقد کد می توانند از تسهیلات کرونا استقاده کنند و مقرر است که اداره کل فرهنگ و ارشاد لیست متقاضیان را به وزارت ارشاد اعلام کند تا با اعلام به وزارت تعاون جهت ثبت ارسال شود که سقف تسهیلات فردی در این بخش ۶ میلیون تومان است و هر خبرنگار مورد تایید می تواند از تسهیلات ۲۴ ماهه با نرخ سود ۱۲ درصد استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار