خبرهای داغ:

رونمایی از کتاب " بسطام دیار عارفان " در بسطام

کتاب " بسطام دیار عارفان " نوشته محمد متحدی در بسطام رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۹۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
رونمایی از کتاب به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در آیین رونمایی از این کتاب که بخشدار بسطام و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود حضور داشتند، محمد متحدی نویسنده کتاب با بیان اینکه تمدن کهن بسطام در برگ‌های تاریخ برای نسل آینده ثبت و به یادگار خواهد ماند، افزود: جوانان در حوزه فرهنگ مکتوب و تالیف کتاب باید بیشتر سهیم باشند.
نویسنده کتاب بسطام دیار عارفان افزود: این کتاب بر اساس اسناد، بسطام سال‌های طولانی مرکز مناطق اطراف نوشته شده است.
متحدی با بیان اینکه در این کتاب به جغرافیای بسطام، صحراها، آرامستان‌های قدیمی، نام قدیم مناطق و کلاته‌ها، روستا‌ها، مزرعه‌ها، آداب و رسوم، ضرب المثل‌ها و افسانه‌ها و گویش بسطامی پرداخته شده، ادامه داد: می‌توان توضیح بیشتر در باره افسانه‌ها، ضرب المثل‌ها و گویش بسطامی در جلد دوم کتاب پرداخت.
علی باقری معاون فرماندار شاهرود هم در آیین رونمایی از کتاب گفت: کتاب بسطام دیار عارفان نشان می‌دهد که بسطام آنگونه که باید در کشور شناخته نشده و نیازمند معرفی بیشتر است.
سید ابراهیم موسوی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این آیین از حمایت اعضای شورای شهر بسطام در چاپ چهار کتابی که نویسندگان بومی و بسطامی آن را نوشته اند، خبر داد و گفت: حمایت از نویسندگان بومی باعث جلب و جذب بیشتر علاقمندان این حوزه به ویژه جوانان در خلق اثری ماندگار در حوزه کتاب و کتابخوانی می‌شود.
کتاب "بسطام دیار عارفان" در زمینه تاریخ، جغرافیا فرهنگ، آداب و رسوم که انتشارات آوای چلچله شاهرود پارسال آن را در ۳۵۲ صفحه چاپ کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار