خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

هر سه سال یک سد در استان همدان به افتتاح می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه هر سه سال یک سد در استان همدان به افتتاح می‌رسد، گفت: در هفته بیست و یکم پویش «هر هفته الف- ب –ایران» سد مخزنی نعمت آباد با هدف بهبود اراضی کشاورزی دشت اسدآباد و همچنین ایجاد پتانسیل گردشگری پیرامون سد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۴۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

هر سه سال یک سد در استان همدان به افتتاح می‌رسدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور ستوده در مراسم افتتاح سد نعمت آباد اسدآباد با بیان اینکه آب سرمایه مشترک انسان‌ها و از اساسی‌ترین حقوق بشر است که باید با رعایت حق‌آبه‌ها، به‌طور عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد و به نسل‌های بعدی سپرده شود، اظهار کرد: تأمین حداقل نیاز پایه آبی تمامی آحاد کشور و همچنین اطمینان از اینکه تمام مردم در تمام اوقات، دسترسی اقتصادی و فیزیکی به حداقل نیاز پایه آب را داشته باشند از وظایف ذاتی دولت‌ها است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو با تلاش مجدانه در شرایط بسیار سخت اقتصادی در کشور توانسته است پروژه‌های عظیمی را به سرانجام برساند که بسیار ارزشمند است، گفت: راه‌اندازی پویش «هر هفته الف_ب_ایران» از اقدامات تاثیرگذار وزیر نیرو طی سال‌های اخیر است که در راستای توسعه کشور صورت گرفته است.

ستوده با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای همدان مفتخر است که با تاکید بر اعمال روش‌های صحیح در تحقق دستورالعمل‌های بالا دستی توانسته با اقدامات موثر و عملی تصویر ناشی از بحران‌های کم آبی و خشکسالی را که بر استان سایه انداخته بود، کمرنگ کند، گفت: ما توانسته‌ایم با تامین آب شرب سالم و بهداشتی و آب کشاورزی و صنایع خدمتگزار مردم همدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه با برداشت بی‌رویه آب از ذخایر منابع زیرزمینی شاهد پدیده افت مستمر منابع آب زیرزمینی در دشت‌های استان همدان به ویژه دشت اسدآباد بوده‌ایم، گفت: با تدبیر اتخاذ شده و اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و سازگاری با کم آبی و اجرای طرح‌های تغذیه‌های مصنوعی از برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه به کمک شورای حفاظت از منابع استان و برنامه‌های سازگار با کم آبی و حمایت‌های استاندار توانستیم طی 6 سال وضعیت هیدروگراف آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان همدان را بهبود بخشیم، گفت: با اختصاص پسآب به نیروگاه شهید مفتح و پلمب ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه به تجربه‌ای موفق در استفاده از پسآب در صنعت به جای منابع آب زیرزمینی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه مدیریت مخازن سدها و لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها حجم بالای بارندگی در روزهای نخست سال ۹۸ را مهار کرد و مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت‌های قطعی و احتمالی شد، گفت: مفتخریم که همگام با برنامه وزارت نیرو پیش رفتیم و هر سه سال یک سد در استان همدان به افتتاح می‌رسد.

ستوده ادامه داد: سال ۱۳۹۳ سد سرابی تویسرکان، سال ۱۳۹۶ سد شنجور رزن و اکنون نیز در هفته بیست و یکم پویش «هر هفته الف- ب –ایران» سد مخزنی نعمت آباد با هدف بهبود اراضی کشاورزی دشت اسدآباد و همچنین ایجاد پتانسیل گردشگری پیرامون سد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این سد با تأمین آب مورد نیاز ۴۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد باعث رونق کشاورزی و جهش تولید شده است، گفت: این سد با مساحت دریاچه ۷۰ هکتار پتانسیل مناسبی برای طرح‌های گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه افتتاح سد نعمت آباد و سایر پروژه‌های صنعت آب و برق در قالب پویش «هر هفته آ_ب_ایران» نماد بارزی از توانمندی ایرانی است، ادامه داد: با وجود تحریم‌های شدید دشمنان نظام نه تنها پویایی و تحرک متوقف نشده بلکه هرروز شاهد تبلور بیش از پیش آن هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات