خبرهای داغ:
وزیر نیرو عنوان کرد

اجرای طرح برق امید با هدف مدیریت مصرف/ بهره‌برداری از ۴۰ پروژه هوشمندسازی در آینده‌ای نزدیک

وزیر نیرو با بیان اینکه در راستای پروژه‌های ساز و کار در آینده نزدیک طرح بزرگ شامل ۴۰ پروژه هوشمندسازی را در این راستا بهره‌برداری خواهیم کرد، گفت: طرح برق امید هم از جمله طرح‌هایی است که با هدف مدیریت مصرف از ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۹۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

اجرای طرح برق امید با هدف مدیریت مصرف/ بهره‌برداری از ۴۰ پروژه هوشمندسازی در آینده‌ای نزدیکبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا اردکانیان در آئین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان در سالن شهدای استانداری همدان با بیان اینکه ما تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داریم، اظهار کرد: میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران است که همچون میدان و آزمون جنگ تحمیلی سرافراز بیرون خواهد آمد و این پایمردی ملت ایران برای همه ملت‌های آزادیخواه تجربه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما برنامه توسعه و عمرانی کشور را بی‌وقفه دنبال کرده‌ایم، گفت: در سال جهش تولید با توجه به نقش مهم و موثر آب، برق و انرژی در طرح‌های تولیدی کشور امسال موفق شدیم با همکاری همه دست اندرکاران در سازمان، دولت و در بخش خصوصی تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده با افزایش عرضه انرژی به نسبت سال قبل به میزان بیش از ۴ درصد و همچنین افزایش بیش از ۳۰ درصدی انرژی و کاهش اوج بار که سرمایه بزرگی برای صنعت برق کشور است، پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو عنوان کرد: در قالب پویش «هر هفته الف_ب_ایران» بر اساس وعده‌ای که با ملت بزرگ ایران داشتیم؛ اتمام و به بهره‌برداری رساندن ۲۵۰ پروژه بزرگ آب و برق را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۳۰ شهریور که میهمان هموطنان در استان همدان هستیم ۱۰۸ پروژه بزرگ این پویش را افتتاح کردیم و تا پایان سال مطابق برنامه دیگر پروژه‌ها نیز به ثمر خواهد رسید.

اردکانیان تصریح کرد: در این مراسم علاوه بر پروژه‌های استان همدان از جمله سد مخزنی نعمت آباد، ۳ پروژه مهم و آغاز اجرایی خط انتقال خرم آباد به ملایر با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان، طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور در استان‌های مختلف از جمله استان همدان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه‌ها جمعیتی بالغ بر ۲۸۱ هزار نفر از هموطنان روستایی ما در این ۴۰۰ روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند، یادآور شد: ما امیدواریم تا پایان سال بقیه روستاها که بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ روستا است مطابق برنامه در مدار بهره‌برداری از آب سالم و پایدار قرار بگیرند.

وزیر نیرو ابراز داشت: طرح‌های پویش «هر هفته الف_ب_ایران» شامل سدهای مخزنی است که تاکنون ۷ سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده‌اند که هفتمین سد، سد نعمت آباد در اسدآباد بود و چهل و ششمین سدی است که در دولت امید افتتاح شد.

وی اظهار داشت:  ۴۵ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی امسال به بهره‌بردار رسیده‌اند و ۴۴۸ روستا در سراسر کشور جزء طرح‌های آبرسانی روستایی به اتمام رسید.

اردکانیان با بیان اینکه در آبرسانی شهری ۵ طرح بزرگ به ثمر رسید، ۷ تصفیه خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب به بهره‌برداری رسیدند، افزود: موفق شدیم که تعداد ۹ نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک را به ظرفیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ مگاوات افتتاح کنیم.

وی اضافه کرد: این مسیر تا پایان سال ادامه خواهد داشت، به نحوی که سال آینده در گزارش پایانی ارائه می‌کنیم که در طول فعالیت ۸ ساله دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور افزوده شده که نقش تعیین کننده‌ای در تهیه انرژی و تدارک زیرساخت‌های لازم برای طرح‌های مختلف در بخش‌های عمرانی و تولیدی دارد.

وزیر نیرو گفت: آنچه اهمیت دارد این است که ما امسال علاوه طرح‌های ساخت و ساز، پروژه‌های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار دادیم.

وی ابراز داشت: اصلاح و بهبود نقش تعیین‌کننده‌ای در ارائه خدمت موثر به مردم دارد از جمله پروژه‌های ساز و کاری ما در صنعت برق کم کردن ضرورت حضور مردم برای پیگیری مسائلشان و درخواست‌هایشان است.

اردکانیان با بیان اینکه در آینده نزدیک طرح بزرگ شامل ۴۰ پروژه هوشمندسازی را در این راستا بهره‌برداری خواهیم کرد، گفت: طرح برق امید هم از جمله طرح‌هایی است که با هدف مدیریت مصرف از ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا تدوین لایحه قانونی جامع آب و استقرار مدیریت حوزه‌های آبریز در ساختار آب کشور، تهیه طرح‌های سازگاری با کم آبی همه استان‌ها تا پایان امسال، استقرار مرکز ملی مطالعات آب‌های مرزی کشور و سایر طرح‌ها مطابق برنامه تا پایان دولت دوازدهم به ثمر بنشیند و ریل‌گذاری مناسبی برای فعالیت دولت آینده در عرصه آب و انرژی صورت بگیرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در پویش نیمه دوم سال گذشته بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق از ناحیه بخش خصوصی صورت گرفت در عرصه آب و فاضلاب هم این مشارکت رو به توسعه است.

وی با بیان اینکه هموطنان عزیز در همدان دغدغه و دل مشغولی تامین آب شرب مورد نیازشان را برای دراز مدت را نداشته باشند، گفت: در همین دولت به شکل مناسب و مقدوری در مسیر اطمینان بخشی قرار داد.

اردکانیان ابراز داشت: مصرف نیروگاه از آب‌های زیر زمینی در سال‌های گذشته ۱۵ میلیون متر مکعب در سال بوده که آسیب زیادی به منابع زیر زمینی و به طریقی به اطمینان بخشی آب شرب می‌رساند که در حال حاضر پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان ۱۲ میلیون متر مکعب از طریق ۴۰ کیلومتر خط انتقال در حال تامین است.

وی با بیان اینکه برای منطقه اقتصادی جهان آباد ۳ میلیون متر مکعب آب از طرف وزارت نیرو تخصیص داده شده است، گفت: مطالعات آن توسط شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای انجام شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: رضایت استاندار از همکاران من در شرکت‌های تابعه در وزارت نیرو در همدان حاکی از آن است که همکاران به درستی توفیق خدمتگزاری در عرصه‌هایی که در اختیار دارند را می‌دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات