خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد

افتتاح پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای استان همدان با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آبرسانی به ۳۰ روستا در استان همدان گفت: این طرح با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان اجرایی شده و بر اساس اجرای آن ۲۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان همدان از شبکه آبرسانی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۵۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

افتتاح پروژه آبرسانی به ۳۰ روستا با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدهادی حسینی بیدار در مراسم افتتاح سد نعمت‌آباد اسدآباد با بیان اینکه بسیار خرسند هستیم که قطار پویش «الف_ب_ایران» در این روز در پایتخت تاریخ و تمدن توقف داشته است، اظهار داشت: انتخاب نام این پویش که از حرف آغازین آب و برق گرفته شده است نشان دهنده زیربنای این دو خدمت در توسعه و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود آب در این مدت هیچ گونه قطعی آب جز در حوادث نداشته‌ایم، افزود: برای اولین بار با ابتکار وزیر نیرو از سال ۹۸ توانستیم پروژه‌های خود را در قالب پویش «الف_ب_ ایران» با الگویی جدید عرضه کنیم که برخورد خوبی در اجتماع داشته است و این پویش علاوه بر معرفی مناسب ساخت و سازها به اصلاح سازوکارها هم اشاره دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آبرسانی به ۳۰ روستا در استان همدان گفت: این طرح با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان اجرایی شده و بر اساس اجرای آن ۲۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان همدان از شبکه آبرسانی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن و فامنین اجرا شده است، گفت: زیر پوشش قرار گرفتن ۹ هزار خانواده در این طرح با اجرای پنج مجتمع آبرسانی محقق و حدود ۱۹۲ لیتر در ثانیه آب سالم و پایدار تولید می‌شود.

حسینی بیدار با بیان اینکه اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر مکعب مخزن زمینی، ۲۵۰ متر مکعب مخزن هوایی، ۶۳ هزار و ۵۷۷ متر خط انتقال و اصلاح ۹۶ هزار و ۷۵۰ متر از شبکه فرسوده آب نیز از دیگر اقدامات این طرح است، گفت: برای اجرای این طرح ۵ هزار و ۲۹۴ متر شبکه آبرسانی جدید ایجاد و در مجموع ۱۶۶ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح برای ۲۶۳ نفر به صورت مستقیم و ۷۷ نفر به صورت غیر مستقیم و ۴۸ نفر در زمان بهره‌برداری اشتغال به همراه داشته است، گفت: تامین آب شرب سالم و پایدار و جلوگیری از مهاجرت و افزایش تمایل به سکونت در روستاها و ایجاد رونق و شادی در روستاها انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره‌برداری فاز دوم تصفیه خانه همدان و تکمیل ۵ مجتمع آبرسانی و دسترسی ۲۰ روستا به آب شرب سالم بهداشتی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اصلاح و توسعه ۲۹۰ کیلومتر خط فاضلاب و برخورداری ۷۵ درصدی جمعیت حاشیه شهر همدان از شبکه فاضلاب شهری از دیگر اقدامات است.

وی عنوان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۸۹ هزار نفر در ۲۴۱ روستای استان با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان از نعمت آب بهداشتی سالم برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات