خبرهای داغ:

ما ملت زنده‌ای هستیم/ با پشتوانه فرهنگ شهادت با تمام توان پای‌کار ایستاده‌ایم

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ما ملت زنده‌ای هستیم که با پشتوانه فضای عطرآگین شهادت با تمام توان پای‌کار ایستاده‌ایم،
کد خبر: ۹۲۷۸۸۱۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
ما ملت زنده‌ای هستیم/ با پشتوانه فرهنگ شهادت با تمام توان پای‌کار ایستاده‌ایمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی و تجدید میثاق با شهیدان در مزار شهدای گمنام دانشگاه‌های شهرستان شاهرود با حضور رؤسا، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های شهرستان شاهرود، طلاب و حوزویان، فرمانده و اعضای بسیج دانشجویی، فرمانده و اعضای بسیج ادارات، رئیس و کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی، اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود و تعدادی از مسؤولان شهرستان شاهرود برگزار شد.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در یادمان شهدای گمنام پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین این دانشگاه اظهار کرد: ما امروز برای احوالپرسی با شهیدان اینجا جمع شدیم و اینکه یادی از عزیزانی کرده باشیم که چند دهه قبل هستی و جان خود را فدا و مردانه پیکار کردند تا امروز ما اینجا باشیم.
محمدمهدی فاتح ادامه داد: ما فقط همین چند نفر نیستیم؛ همه ملت ایران به پهنه سرزمین ایران و حتی افرادی که خارج از کشور به تمدن و فرهنگ ایران علاقه‌مند هستند، همراه ما هستند و حقیقتاً چه کسی می‌تواند یاد شهیدان را فراموش کند.
وی با تقدیم سلام به امام حسین (ع) و شهیدان کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی تا رسیدن به ۴۰ ‌سالگی اشاره کرد و گفت: ما هیچ‌گاه یاد شهیدان را فراموش نمی‌کنیم و همگی به پهنه وسعت سرزمینمان ایران همراه یکدیگر بوده‌ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با یادآوری مراسم پرشور حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: در حماسه‌ای که به پاسداشت زحمات و در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی برپا شد، همه مشاهده کردند که مردم با چه وسعتی حضور یافتند و این صحنه پیکار مدام در عرصه‌های مختلف تکرار می‌شود و این قدرشناسی، نوع‌دوستی، همنوایی و همراهی است که ما را سرپا نگاه داشت.
مدافعان سلامت حماسه‌ساز شده‌اند
فاتح با بیان اینکه حماسه این روزها با پیکار مدافعان سلامت ادامه دارد و پرچم به دست آنها است و به تغییرات پیش‌آمده به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در ابعاد مختلف کشور اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما ملت زنده‌ای هستیم که با پشتوانه فضای عطرآگین شهادت با تمام توان پای‌کار ایستاده‌ایم، همان‌طور که در ابتدای شیوع این بیماری ملت ما بسیجی‌وار وارد صحنه کار و همدلی شد و تلاش کرد تا کمبودها و ضعف‌های پیش‌آمده را برطرف کند.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بیان کرد: این همنوایی است که باعث می‌شود مدافعان سلامت برای حفظ سلامتی مردم از راحتی خود بگذرند و البته در کنار آنها، مردم هم مشارکت می‌کنند.
فاتح اضافه کرد: در روزهای نخست ماسک و مواد بهداشتی کم بود؛ اما با همت مردم و دانشگاه‌ها مردم بسیج شدند و به تولید ماسک و مواد بهداشتی در حد توان خود پرداختند؛ به‌گونه‌ای که اکنون دیگر کمبود مواد بهداشتی و ماسک و ... احساس نمی‌شود.
آماده‌سازی زیرساخت مناسب برای آموزش غیرحضوری
وی در خصوص آماده به رزم بودن ملت ایران در صحنه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و بهترین آرایش نظامی در شرایط کنونی دانشگاه‌ها را مهیا کردن و پیاده‌سازی زیرساخت مناسب برای آموزش غیرحضوری دانست و اظهار کرد: مجموعه دانشگاه صنعتی شاهرود بلافاصله خود را با شرایط پیش‌آمده تطبیق داد؛ به‌نحوی‌که در همه عرصه‌های کشور شاهد این پایداری و استقامت بوده‌ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به رونمایی از سامانه جامع آموزش مجازی (LMS) در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در قیاس با سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشت و از چهار کلاس درسی نیمسال گذشته به ۲۰۰ کلاس برخط در نیمسال تحصیلی جدید توسط سامانه جامع آموزش برخط این دانشگاه ارتقا و تعداد کاربران به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته که این نشانه آماده به رزم بودن دانشگاه و آرایش جنگی گرفتن در برخورد با معضلات و چالش‌های مختلف در کشور است.
فاتح با بیان اینکه در فضای فعلی بهترین آرایش رزمی دانشگاه‌ها آموزش غیرحضوری است، تصریح کرد: سامانه مدیریت یادگیری (LMS) تجهیز، تقویت و توسعه داده شده است و با استفاده از این سامانه می‌توان تمامی نشست‌ها، کلاس‌های تمرین و آزمون‌ها را به‌صورت برخط برگزار کرد.
وی یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که هرگز نباید فراموش شود را عرصه اقتصادی دانست و تأکید کرد: ما در یک رزم اقتصادی بزرگ هستیم و همه باید تلاش کنیم که آفت‌ها و عوارض کم شود؛ شما دیدید که در همین اثنا مردم با چه سخاوتی پای‌کار آمدند و دست کسانی را که به خاطر کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، گرفتند و این جلوه روحیه‌ای است که در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های دیگر هم بارها دیده‌ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها