عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسئولان با مردم برخورد متواضعانه داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه یک عمل و برخورد درست، رفتار افراد را درست می کند، تصریح کرد:‌ عده ای با تکبر مسئولان از دین و نظام متنفر شدند، و از نظام فاصله گرفتند چرا که این مسئول با رفتار غلط با او برخورد کرد.
کد خبر: ۹۲۸۱۸۲۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آخرین روز از مراسم دهه اول صفر در سپاه کربلا با تسلیت و تعزیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت آل الله، با اشاره به سوره نبا و آیاتی درباره معاد گفت: ۱۰ گروه در صفحه مشحر حاضر می‌شوند که از صف مسلمانان جدا هستند.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه عده ای را لباسی از آتش می پوشانند و در صحرای مشحر می آوردند، گفت:‌این افراد کسانی هستند که در دنیا تکبر داشتند و با مردم مغرورانه برخورد میکرند و خودبزرگ بینی داشته و مردم را به حساب نمی آورند.

این استاد برجسته اخلاق با بیان این مطلب که قرآن برخی از جریان ها را چندین بار تکرار می کند،افزود:‌خدای متعال دلیل این تکراررا  فهماندن مسائل بیان می کند.

آیت الله توکل با اشاره به اینکه ابلیس با تکبر  از فرمان خدا سرپیچی کرد، گفت:‌ خداوند با انسان های تکبر برخورد می کند.لذا تمام ائمه طاهرین و انبیا متواضع بودند و مومن هم تواضع دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه  یک عمل و برخورد درست، رفتار افراد را درست می کند، تصریح کرد:‌ عده ای با تکبر مسئولان از دین و نظام متنفر شدند، و از نظام فاصله گرفتند چرا که این مسئول  با رفتار غلط با او برخورد کرد.

این استاد برجسته اخلاق با تاکید براینکه ما مکلف هستیم متکبر نباشیم، خاطرنشان کرد:برخی از اهالی جهنم ، کسانی  هستند که در دنیا  تکبر ورزیدند کسانی که  احترام می خواستند اما احترام نمی کردند.

 آیت الله توکل در مذمت فخرفروشی گفت: کار برای خدا باشد اجر و مزد دارد اما اگر برای خدا نیست هیچ ارزشی ندارد.

این استاد برجسته اخلاق ادامه داد:‌ تواضع و با مردم درست رفتار کردن،برکات زیاتی دارد لذا انسان در قیامت با چهره باطن ظاهر می شود.

آیت الله توکل در سخنان پایان  برای به هدر نرفتن اعمال خوب خاطرنشان کرد:‌ اعمال خوب چه واجب و چه مستحب را هدیه به حضرت زهرا(س) کنید تا اعمال هدر نرود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها