خبرهای داغ:

برخورداری اتباع شهرستان سرخه از کمک های مومنانه

دبیر ستاد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در شهرستان سرخه گفت: اسامی کلیه اتباع و افراد غیر بومی با هر دین و ملیتی در بانک اطلاعاتی ستاد رزمایش ثبت شده و از کمک های معیشتی برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۲۸۶۰۵۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳

با انتشار ویروس منحوس کرونا در کشور، مردم با همدلی همانند سایر ایام به کمک نیازمندان شتافته و بسیاری از مشکلات را رفع کردند. همچنین در این مسیر مومنانه اتباع نیز از کمک ها و بسته های معیشتی برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه, در حاشیه رزمایش مواسات و کمک مومنانه سرهنگ مرتضی عبداللهی در خصوص کمک به اتباع شهرستان سرخه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان سرخه به مانند سایر شهرستان های کشور رزمایش مواسات به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله) به طور جدی پیگیری شد و ستاد رزمایش در نخستین گام به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه، جانشینی علی مویدی زاده فرماندار و دبیری سپاه شهرستان شکل گرفت.

وی تصریح کرد: اولین اتفاقی که توسط ستاد رزمایش در شهرستان رقم خورد ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل از کسانی بود که از این ویروس منحوس آسیب دیده بودند و یا آسیب دیدگانی که در این شرایط، شرایط زندگی برای آن ها سخت تر شده بود. ایجاد این بانک اطلاعاتی یکی از عوامل موفقیت ما در این راستا محسوب می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در ادامه افزود: این بانک به ما کمک کرد تا کمک های جمع آوری شده را به طور صحیح و درست در بین افراد توزیع کنیم. اقدام موفق دیگری که در سطح شهرستان شکل گرفت، بحث همدلی بین همه ارکان ستاد رزمایش بود. رکن اصلی این ستاد رزمایش در سطح شهرستان سرخه، مردم بودند، که هرکس به میزان بضاعت خود سعی داشت در این مواسات سهمی داشته باشد، البته با محوریت مساجد، پایگاه های مقاومت و ائمه جمعه و جماعات کمک ها ساماندهی شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه بخش دیگر کمک ها، مربوط به کمک های موسسات، سازمان های مردم نهاد، کارخانجات و دستگاه های سطح شهرستان بود؛ گفت: به طور شایان پای کار آمدند و ما توانستیم در سطح شهرستان علی رغم جمعیت کم آن که بالغ بر 16 هزار نفر می شود، کمک ها را در مرحله اول بالغ بر یک میلیارد و صد میلیون تومان جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از خصوصیات بارز رزمایش مواسات در شهرستان سرخه این بود که تمام افراد ساکن در شهرستان با هر قومیت، مذهب حتی ملیتی در این رزمایش هدف گذاری شدند و جامعه هدف ما بود، اگر از ویروس کرونا آسیب دیده بود و یاحتی در این شرایط زندگی برایش سخت شده بود.

دبیر ستاد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در شهرستان سرخه با بیان اینکه یکی از این قشرها، قشر اتباع افغانستانی بودند که در شهرستان ما و در کنار ما زندگی می کنند و در طول سال خدمات بسیار خوبی را به مردم شهرستان ارائه می دهند، اذعان داشت: اتباع نیز باتوجه به فصلی بودن شغلشان از این ویروس آسیب جدی دیده بودند، لذا در گام اول سرپل های آن ها شناسایی و با کمک خود آن ها نیازمندان و آسیب دیگان آن ها احصا و تلاش بر این شد تا نیازمندان و آسیب دیدگان این قشر را نیز در جامعه هدف خویش داشته باشیم و در مرحله اول بسته کمک های معیشتی به آن ها اهدا شد.

عبداللهی اضافه کرد: البته آن ها جزء جامعه هدف ما در مرحله دوم نیز قرار دارند که کمک های شایانی به آن ها شد. رزمایش مواسات در شهرستان سرخه تعطیل نشد و بعد از مرحله اول نیز سعی ما بر این بود تا در مناسبات و مراسمات گوناگون ملی و مذهبی به هرنحوی در حد توان خویش شادی را به دل آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات در مرحله دوم شدت و قدرت بیشتری گرفت و در عید قربان تا غدیر سهم بیش تری از قربانی ها انجام شد که بالغ بر 70 راس گوسفند و دام سنگین در شهرستان قربانی شد. در مرحله دوم رزمایش نیز بالغ بر 400 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 3 میلیون و پانصد هزار ریال که در سطح شهری و روستایی توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه اضافه کرد: همچنین در اطعام غدیریه نیز بالغ بر ده هزار پرس غذای گرم با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و نظارت دستگاه های زیربط در سطح شهرستان طبخ و توزیع شد.

عبداللهی با اشاره به اینکه مردم ایران با ایثار، گذشت و فروتنی رزمایش کمک مومنانه را در سطح کشور برای کمک به نیازمندان اجرا کردند، تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه بعنوان یک سند افتخار در تاریخ ملت ایران ماندگار شد.

وی تاکید کرد: به لطف خدا و به برکت رزمایش کمک مومنانه، حضور گسترده همه مردم را شاهد بودیم به گونه‌ای که یک ایران همدل به وجود آمد، توطئه دشمنان نه تنها محقق نشد بلکه به بهترین نحو ممکن از آن خارج شدیم.

دبیر ستاد رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در شهرستان سرخه در پایان ضمن قدردانی از تمام مردم شهرستان که هریک به سهم خود در این رزمایش مومنانه شرکت کردند، گفت: از َاین نقش بی بدیل مردم را که از ابتدای انقلاب تمام تلاش خود را برای حفظ دستاوردهای آن انجام داده اند، تشکر و قدردانی می کنم و امیدواریم بتوانیم در فازهای بعدی رزمایش نیز موفق باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار