خبرهای داغ:
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز از وسایل آموزش مجازی بی‌بهره هستند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز در سطح کشور وسایل مورد نیاز برای بهره‌مندی از آموزش مجازی را در اختیار ندارد.
کد خبر: ۹۲۹۱۶۶۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز از وسایل آموزش مجازی بی‌بهره هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در نشست بررسی آموزش مجازی دانش‌آموزان همدان آموزش را از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها دانست و تاکید کرد: نیروی انسانی، کمبود معلم و اعتبار از مهمترین مشکلات ما در آموزش و پرورش است.

وی گفت: در شرایط کنونی نداشتن زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری حداکثری از آموزش‌های مجازی به کم و کسری‌های موجود اضافه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلمان‌ نمی‌تواند در شبکه شاد نظارت کافی بر دانش‌آموزان داشته باشند، خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات آموزش در مباحث پرورشی نیز دچار آسیب جدی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر خانواد‌ها بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی اظهار داشت: فرهنگ و تربیت از دغدغه‌های اصلی کشور است و نظارت بر محتوا حتی در شبکه مجازی شاد هم باید جدی باشد.

فلاحی افزود: طبق بررسی انجام شده در سطح کشور هم اکنون ۸۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی، کمتر از ۶۰ درصد دانش آموزان متوسطه اول و حدود ۲۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در شبکه شاد حضور فعال دارند که این یک آسیب بزرگ است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: در بسیاری از روستا‌ها برای آموزش مجازی دانش آموزان مشکل ارتباطی و پهنای باند داریم و حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز در سطح کشور وسایل مورد نیاز برای بهره‌مندی از آموزش مجازی را در اختیار ندارد.

*محرومیت ۲ هزار دانش‌آموز از از داشتن تبلت و گوشی هوشمند

فرماندار همدان گفت: ۲ هزار دانش‌آموز این شهرستان از داشتن تبلت و گوشی هوشمند محروم هستند که نیاز به حمایت کمیته‌امداد امام خمینی (ره) و خیران در این زمینه هستیم.

حسین افشاری با تاکید بر بررسی  کیفیت آموزش مجازی دانش‌آموزان افزود: فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای ارائه خدمات آموزش مجازی ضروری است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استمرار این وضعیت باید به دنبال ارتقا کیفی و رفع مشکلات پیش روی خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان باشیم.

افشاری با بیان اینکه کار فرهنگیان و آموزش و پرورش نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته گفت: بیش از ۲ هزار دانش آموز در شهرستان همدان بدون تبلت یا گوشی هوشمند هستند که باید کمیته امداد با جلب مشارکت خیران برای این موضوع کمک کند.

فرماندار همدان با اشاره به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی افزود: با توجه به شرایط فعلی باید اهداف سریعتر از زمانبندی تعیین شده در برنامه محقق شود.

افشاری از بخشداران خواست وضعیت و مشکلات ارتباطی آموزش مجازی را به طور مستمر در مناطق روستایی رصد کرده و گزارش بدهند.

*مشکل زیرساخت‌های فنی در ۱۴۴ روستای استان

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز از حضور ۸۰ درصدی دانش آموزان استان در شبکه شاد خبر داد و گفت: همچنان در ۱۴۴ روستای استان زیرساخت‌های فنی مورد نیاز مشکل داریم که درحال پیگیری برای رفع مشکلات با کمک دستگاه‌های اجرایی هستیم.

محمد پورداود با بیان اینکه نخستین استان کشور بودیم که با هماهنگی صداو سیما برنامه‌های آموزشی اجرا کردیم افزود: در کنار این موضوع برای برخی مناطق محروم و بدون دسترسی با ارایه لوح‌های فشرده آموزشی و درسنامه محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان را فراهم کردیم.

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار نوآموز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا خانواده‌ها مایل به آموزش حضوری فرزندانشان نبودند که در این راستا سیستم آموزش مجازی سناد برای مقطع پیش دبستانی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار