خبرهای داغ:

عزم همگانی در اجرای طرح های کاهش و قطع زنجیره کرونا در استان سمنان

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شد: طرح‌های محله محور و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها از شنبه اول آذر به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان سمنان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۴۳۱۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
عزم همگانی در اجرای طرح های برای کاهش و قطع زنجیره کرونا در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان اظهار کرد: طرح محله محور با رویکرد تمرکز زدایی و مدیریت بیماری به صورت خانوادگی و محله‌ای با هماهنگی بسیج و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا میشود.
حبیب الله خجسته پور گفت: در این طرح غربالگری، بیماریابی، قرنطینه و درمان‌های سرپایی برای مردم هر محله در همان محل سکونت انجام میشود.
خجسته پور با بیان اینکه امنیت، معیشت و سلامت سه الویت اصلی در روند مبارزه و کنترل این بیماری است گفت: طرح محدویت‌های اجتماعی نیز به همین منظور از شنبه بر اساس رنگبندی شهر‌ها در استان اجرا میشود.
سخنگوی ستادمقابله با کرونای استان سمنان گفت: این طرح برای پنج گروه تعریف شده است که بر اساس آن در همه شهر‌ها با هر رنگبندی همه واحد‌های آموزشی، شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری، آین‌های مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به طور کامل تعطیل است.
وی ادامه داد: در حوزه ادرات و دستگاه‌های اجرایی نیز به جز نیرو‌های مسلح همه ادارات و نهاد‌ها در مناطق قرمز با یک سوم کارکنان و در مناطق نارنجی با ۵۰ درصد نیرو‌ها فعال است.
خجسته پور گفت: طبق این مصوبه صنوف نیز به چهار گروه تقسیم میشوند که در مناطق با وضعیت قرمز اصناف گروه اول که شامل مایحتاج و خدمات ضروری و حیاتی مردم است مجار به فعالیت و بقیه گروه‌ها به صورت کامل تعطیل هستند در منطق رنگ نارنجی صنوف گروه اول و دوم مجاز به فعالیت و گروه‌های سه و چهار تعطیل هستند.
سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان درباره محدودیت تردد‌ها نیز گفت: پلاک‌های بومی استان با نمره‌های ۸۶ و ۹۶ برای ورود و خروج به شهر‌ها مشکلی ندارند، اما پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود به داخل شهر‌های استان را ندارند و فقط میتوانند از کمربندی‌های بیرون شهر عبور کنند.
همچنین ممنوعیت تردد‌های شهری از ساعت نه شب تا چهار صبح از مصوبات این جلسه بود که طبق آن در این ساعت هیچ خودروی شخصی با هیچ گونه مجوزی اجازه رفت و آمد در شهر ندارد و در صورت نیاز باید از خودرو‌های عمومی، آژانس‌ها و اسنپ‌ها استفاده شود. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار