خبرهای داغ:

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت هفته بسیج

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت هفته بسیج و چهل و یکمین سالگرد تأسیس نهاد بسیج بیانیه‌ای صادر کرد
کد خبر: ۹۲۹۴۸۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت هفته بسیجبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد ابوالقاسمی فر مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت هفته بسیج و چهل و یکمین سالگرد تأسیس نهاد بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد، به نیرو‌های بسیج، به انگیزة بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
بسیج، فهم درست، اعتماد، اراده و اخلاص امت اسلامی است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است و هوشمندی و تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و عدالت خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان، تنها تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.
بسیج نهادی برخاسته از متن مردم و یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی ایران است که در طول حیات پر برکت خود توانسته بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آید و امروز نیز به‌عنوان یکی از اهرم‌های راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
احساس مسؤولیت و تعهد در برابر انقلاب مهمترین و بارزترین ویژگی بسیج است و بسیجیان به بهترین نحو وحدت و همدلی مردم ایران در دفاع از میهن اسلامی را به ظهور رسانده‌اند. بسیج مظهر اتحاد و انسجام ملی ایرانیان است و این مفهوم در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز به زیبایی متجلی شده است: بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت است.
هفته بسیج، بزرگداشت جان‌فشانی‌هایی است که برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین صورت گرفته است، گمان درستی نیست اگر بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم. نقش‌آفرینی بسیجیان با اخلاص و با بصیرت در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، بهداشت، سلامت، فرهنگی و سازندگی به ویژه در محرومیت‌زدایی و مردم یاری و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی و اکنون در عرصه بهداشت و سلامت و مبارزه با ویروس کرونا نشان از مسؤولیت‌پذیری متعهدانه و راهگشایی آن با اتکاء به ظرفیت نیروی درونی، ترویج تولید داخلی و جهش تولید و راه‌اندازی چرخ‌های اقتصاد مقاومتی دارد.
از همین رو توانمندسازی ملت ایران به ویژه نسل جوان برای پیشبرد گام دوم انقلاب از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که بسیج و بسیجی آن را در دستور کار خود قرار داده و این اقدام راهبردی، حمایت دولت و مسؤولان را می‌طلبد چرا که هر جا تفکر بسیجی که بر پایه کار و مدیریت جهادی بنا شده است طنین انداز شود، هیچ بن‌بستی وجود ندارد.
اینجانب به عنوان مسؤول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به نمایندگی از همه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و پرسنل زحمت کش بیمارستان خاتم الأنبیاء (ص) در این چهل و یکمین سالگرد تأسیس نهاد مردمی بسیج فرصت را مغتنم می‌دانم جهت تجدید پیمان با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیعتی دوباره با بزرگ بسیجی دلاور فرمانده کل قوا که در برابر تمامیت استکبار قد علم کرد و پرچم مبارزه با استکبار را همواره به اهتزاز درآورده است. هفته بسیج نیز فرصتی ارزشمند است تا همه آحاد مردم و مسئولان با تأسی به این فرهنگ و تفکر ناب که بی‌تردید رمز سربلندی، عزت و اقتدار ملت ایران از گذرگاه‌های سخت و پر فتنه‌های تاریخی به شمار می‌رود بتوانند برای تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی طلوع خورشید عظمای ولایت حضرت بقیه الله الاعظم حضرت مهدی (اروحنا له فداه) حرکت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار