سید مرتضی علوی
کارشناس دینی و فرهنگی در گفتگو با بسیج:
حجت الاسلام مصطفی عباسی گفت: مهمترين ويژگيی بسيج را می توان در بیبديل و منحصر به فرد بودن آن دانست كه مشابه آن را در ديگر نظامهای دنیا نمی توان يافت.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۴۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته مبارک بسیج، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکى از کامل‏ترین تعاریف از بسیج را مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ‏اى (مدظله ‏العالى) ارائه فرمودند، که بسیج عبارت است از؛ مجموعه‏ اى که در آن پاکترین انسان‏ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالى این ملت و براى به کمال و به خوشبختى رساندن این مردم جمع شده ‏اند.

 حجت الاسلام عباسی افزود: مهمترين ويژگی بسيج را میتوان در بي‌بديل و منحصر به فرد بودن آن دانست كه مشابه آن را در ديگر نظامهای دنیا نمي‌توان يافت. همچنین در ديگر كشورها نيز هرچند اجتماعاتي مردمي شكل گرفته اند که در نگاه اول شبيه به مجموعه بسيج بنظر مي رسند، اما با بررسی موردی مشخص مي‌گردد كه تفاوت‌هاتي اساسی  حتی در نشانه‌هاي ظاهري ميان اين مجموعه ها با تشكل بسيج در نظام اسلامي وجود دارد.

عباسی تصریح کرد: مهمترين وي‍‍ژگي   بسيج را می توان در مكتبي بودن آن دانست زیرا مبتني بر آموزه هاي مكتب تشيع و اسلام ناب محمدي(ص) شكل گرفته است .

وی خاطر نشان کرد : رهبر معظم انقلاب اسلامى امام خامنه ای (مد ظله العالی)، بسیج را کلید طلایى حل مشکلات آینده معرفى کردند و چنین بیان داشتند: این کلید طلائىِ حل بسیارى از مشکلات آینده، مورد بغض و دشمنی آن کسانى است که نمى‏ خواهند آینده ‏ى خوب  و سرافراز  و موفقیت ‏آمیزى براى نظام جمهورى اسلامى باشد لذا مى‏ خواهند این کلید طلائى را بشکنند لااقل در چشم من و شما آن‏را کوچک کنند البته نخواهند توانست ،از این رو امروز بسیج، ابعاد جهانی پیدا کرده و این امر حاصل همان فرهنگی است که حضرت امام (ره) آن را بنیان نهاد و امروز مقام معظم رهبری  (مد ظله العالی)پرچم آن را برافراشته است.

ارسال نظرات