خبرهای داغ:

ولایت پذیری از خصوصیات بارز حضرت معصومه(س) بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان سرخه گفت: حضرت معصومه(س) به تاسی از جده گرامیشان حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و حضرت زینب(س) مدافع ولایت بودند.
کد خبر: ۹۲۹۸۰۰۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: ورود شخصیت‌های با برکت به هر منطقه باعث برکت و نورانیت آن منطقه می‌شود،ورود اولیا خدا هم به هر سرزمینی باعث برکت می‌شود. ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم منشأ برکات فراوان و رونق شهر مقدس قم است.

وی تصریح کرد: وجود حضرت معصومه سلام الله علیها در قم تمدن و برکت را در قم ایجاد کرد و از همان آغاز موجب شد فرزندان امام جواد علیه السلام هم به قم بیایند و به تدریج دایره حضور امام زادگان در شهر قم زیاد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان سرخه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و حضور علما در قم به برکت حضرت معصومه سلام الله علیها بوده است، افزود:  حدود ۱۰ عامل است که امام ‌زادگان را از یک فرد عادی متمایز می‌کند که اولین آن‌ها ولایت پذیری است، به این معنی که نه از امام زمان خود جلو می‌افتد و نه عقب می‌افتد و همین ویژگی است که حضرت ابوالفضل را شاخص کرده و از خصوصیات بارز حضرت معصومه سلام الله علیها است که ایشان را از بقیه فرزندان موسی بن جعفر علیه السلام متمایز کرده است.

محمدی وند در ادامه اضافه کرد: معرفت مقدمه ولایت است، در روایات آمده که «من زارها عارفا بحقها فله الجنه» کلمه «عارفاً» به معنی مطالعه پیرامون ویژگی‌های حضرت نیست بلکه معرفت به معنی شناخت مقام ایشان است که انسان را ولایت پذیر می‌کند. حضرت به تاسی از جده گرامیشان حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت با هجرتی آگاهانه و از روی بصیرت توانستند در این زمینه نقش آفرینی کرده و به عنوان الگویی شایسته برای زنان شیعه مطرح شدند. برجستگی ‌ها و ویژگی ‌های حضرت معصومه(س) دو محور است که آن همسنگری با ولایت و ولایت مداری ایشان به معنای واقعی بوده است.

وی بیان داشت: مقام دیگری که امام‌زادگان را برتر می‌کند سفارش امام معصوم است که در مورد حضرت معصومه سلام‌الله علیها ۴ امام قبل و بعد از تولد حضرت معصومه سلام الله علیها سفارش زیارت ایشان را کرده ‌اند.

هادی سیاسی بسیج در شهرستان سرخه با اشاره به اینکه ویژگی دیگر حضرت معصومه سلام‌الله علیها محدثه بودن ایشان است و بیشترین احادیثی که از ایشان نقل شده راجع به موضوع ولایت است و ایشان ناقل حدیث من کنت مولاه فعلی مولاه هستند؛ گفت: از کرامات و مقام شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها، و ویژگی‌های دیگر حضرت عبودیت و علمیت ایشان است که نه تنها خود ایشان عالمه بودند که حتی برخی از علما که در مسائل علمی به مشکل بر می‌خوردند به ایشان متوسل می‌شدند و مسائل علمی خود را دریافت می‌کردند.

محمدی وند با بیان اینکه براستي كه حضرت معصومه عليها سلام همچون جده اش حضرت زهرا سلام الله عليه در معيارهاي ارزشي اسلام يكه تاز عرصه ها و در علم، كمالات و قداست گوي سبقت را از ديگران ربوده بود؛ اذعان داشت: وي تافته اي ملكوتي و جدا بافته و ساختار وجودي او از ديگران ممتاز بود. همان گونه كه پيامبر (ص) در شان حضرت زهرا سلام الله عليها فرمود:‌ «فداها ابوها»(پدرش به فدايش باد)، حضرت موسي بن جعفر عليه السلام نيز در شان حضرت معصومه عليها سلام فرمود: «فداها ابوها»حضرت معصومه عليها سلام هم نام حضرت فاطمه زهراست دراين نام رازها نهفته است. يكي از رازها اين بود كه در  علم و عمل از رقباي خود پيشي گرفته و ديگر اين كه از ورود شيعيان به آتش دوزخ جلوگيري مي نمايد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنين از نظر كمالات علمي و عملي بي نظير است. ديگر اين كه گرچه مرقد مطهرش آشكار است و همانند مرقد مطهر حضرت زهرا سلام الله عليها مخفي نيست ولي مطابق مكاشفه اي كه براي بعضي از اولياي خدا روى داده امام باقر يا  امام  صادق عليهم السلام فرمودند: «كسي كه مرقد حضرت معصومه عليها سلام را زيارت كند به همان مقصودي نايل خواهد شد كه از زيارت قبر حضرت زهرا سلام الله عليها نايل مي شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار