خاطراتی از شهید شاخص جامعه عشایری کشور در سال 99؛

تواضع و فروتنی ویژگی بارز شهید قلی زاده بود

تواضع و فروتنی از ویژگی های شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده بود.
کد خبر: ۹۳۰۲۱۵۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ شهیدمدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده بعد از 6 سال تحصیل در حوزه علمیه فرخشهر، در سال 1375 جهت ادامه تحصیل به قم مهاجرت نموده و در حوزه علمیه قم به کسب معارف دین پرداخت.

چهار سال از اقامت  ایشان در قم گذشته بود که به لحاظ علاقه به ماموُریت های رزمی جهت خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داوطلب شد و در سال 1379 وارد سپاه شد.

شهید قلی زاده بعد از آموزش های مقدماتی پاسداری در  تاریخ 24/شهریور/1380 به عنوان مربی عقیدتی سیاسی به تیپ سوم مالک اشتر لشکر 17 علی بن ابیطالب(علیه السلام) مستقر در شهر خمین معرفی شد و بدین ترتیب دوباره مجبور به مهاجرت به شهر خمین شد.

او 5 سال در خمین ماند. شم سیاسی قوی، بصیرت و تیز بینی، ایمان به کار عقیدتی در بین کارکنان ، وجدان کاری، اخلاق حسنه، و جوهره مدیریتی قوی و داشتن ایده های نو از شهید محمد علی قلی زاده مدیری توانمند و با لیاقت ساخته بود؛ لذا در اندک زمانی بعد از شروع کار مربیگری به عنوان مسئول آموزش عقیدتی و سیاسی تیپ منصوب شد.

بنا به اذعان همکاران و همقطاران شهید، دوره 5 ساله مسئولیت شهید در این سمت طلایی ترین و شکوفا ترین دوران آن معاونت بوده و بهترین برنامه های تربیتی و آموزشی در آن یگان اجرا گردیده است.

با توجه به همین توانمندی ها در اجرای برنامه های عقیدتی سیاسی و تربیتی، مسئولین لشگر تصمیم گرفتند ایشان را به قم منتقل و به عنوان مسئول معاونت عقیدتی سیاسی در تیپ دوم ابا عبداله الحسین(علیه السلام) مستقر در شهر قم منصوب نمایند, لذا در تاریخ یکم خرداد ماه1385 مجددا به قم برگشت.

روحیه معنوی بالا، روابط عمومی فوق العاده، ارتباط گیری صمیمانه با همکاران و زیر مجموعه، انس و الفت با همرزمان در ماموریتها، ریسک پذیری بالا در ماموریت های سخت و دشوار، داوطلب ماموریت های خطرناک  شدن در مناطق سخت عملیاتی، حضور بی آلایش و بی شیله پیله در اجتماعات و اردوهای یگان، خٌلق کریمانه، ادب و متانت ، وقار و وزانت، تبسم و خوشرویی همیشگی در عین قاطعیت و مهربانی سبب می شد تا تمام کارکنان تیپ اعم از سرباز و کادر با این روحانی مهربان و دلسوز و وارسته و عامل به عمل پیوند بخورند و او را دوست بدارند.

از همین رو در تمام ارزشیابی ها بیشترین امتیاز و بالاترین نمره ارزشیابی همواره از آن حاج آقای قلی زاده بوده است. در هر ماموریتی که به عنوان مسئول معرفی می شدند بیشترین حضور و ماندگاری را در آن رده از آن خود می کردند. و راز ماندگاری ایشان در مسئولیت ها به واسطه استقبال و در خواست همکاران و زیر مجموعه مدیریتی اش و خواست فرماندهان بوده است. حضور این شهید در تیپ دوم اباعبدالله الحسین(علیه السلام) قم نیز همانند تیپ سوم مالک اشتر خمین حدودا 5 سال طول کشید.

علیرغم در خواست های مکرر از تهران برای حضور در سطوح مدیریتی کلان سپاه، این روحانی بزرگوار ماندن در جوار کریمه اهلبیت علیهما السلام را به رفتن به تهران ترجیح داد تا توفیق خادمی آن حضرت را از دست ندهد. لذا در تاریخ6/اردیبهشت/1390 مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا(علیه  السلام) قم را پذیرفت و به مدت 4سال خالصانه و عاشقانه در خدمت بسیجیان این ناحیه انجام وظیفه نمود.

علیرغم سنگینی فعالیت ها در کسوت نمایندگی ولی فقیه  در ناحیه و سرکشی مداوم و ارتباط گیری رو در رو با بسیجیان پایگاه های سطح شهر قم، شب های دوشنبه هر هفته خادم افتخاری بی بی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بودند. نقل می کنند در همین شب ها که به حرم مطهر میرفتند ،یکی از دوستان به شهید می گویند که چرا لباس خدام را نمی پوشید؟ شهید در جواب می گویند بالباس روحانیت هم کارخدامی را انجام می دهم و هم اینکه اگر زائری مسئله شرعی و سوالی از احکام نورانی اسلام داشت را پاسخ می گویم.

تواضع و فروتنی این شهید در ناحیه امام رضا(علیه السلام) ،ایشان را به عنوان یک مسئول خوب و شایسته برای مسئولیت نمایندگی ولی فقیه زبانزد همه همکاران و بسیجیان نموده بود.

   

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار