خبرهای داغ:
مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در سازمان بسیج دانشجویی استان همدان عنوان کرد

تأکید روایات و قرآن بر ارزش و جایگاه اهل علم و طالب علم و علم آموزی

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به تأکید روایات و قرآن بر ارزش و جایگاه اهل علم و طالب علم و علم آموزی گفت: هر علمی که بتواند دست ما را به سمت غرب کوتاه کند بهتر است.
کد خبر: ۹۳۰۳۹۸۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱

تأکید روایات و قرآن بر ارزش و جایگاه اهل علم و طالب علم و علم آموزیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محسن تیموری در مراسم تقدیر از برترین‌های علمی بسیج دانشجویی استان همدان که در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد، اظهار داشت: در بعد علمی از پیامبر مکرم اسلام(ص) روایت داریم که می‌فرماید فرشتگان و ملائکه بال‌های خود را زیر پای اهل علم و طالب علم پهن می‌کنند.

وی گفت: در شرح چهل حدیث، امام خمینی(ره) در باب اهمیت و ارزش علم می‌فرماید زمین و آسمان برای اهل علم و طالب علم استغفار می‌کنند و نیز امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر طالب علم برای به‌دست آوردن علم از خانه بیرون برود و در این راه از دنیا برود پاداش شهید به او می‌دهند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه طلب علم بر هر زن و مردی واجب است، بیان کرد: شهید مطهری می‌ فرماید منظور فقط علوم حضوری و دینی نیست بلکه هر علمی که جامعه به آن نیاز داشته باشد و طالب آن علم نیت الهی داشته باشد و در راستای رفع نیاز و حاجات جامعه اسلامی قدم بردارد تمام ثواب اهل علم شامل حال او می‌شود.

وی ادامه داد: شهدای هسته‌ای ما در زمینه فقه، اصول و تفسیر قلم نزده بودند اما دیدید که خداوند چه اجر و مزدی در این دنیا به آنها داد و اجر اخروی آن غیرقابل قیاس است.

تیموری با بیان اینکه ارزش و جایگاه اهل علم و طالب علم و علم آموزی در متن روایات و قرآن وجود دارد، گفت: نکته دیگر وسعت دادن به این علم است که دانشجوی ما فکر نکند که فقط علوم حوزوی از این مواهب بهره‌مند می‌شود، اما هر علمی که بتواند دست ما را به سمت غرب کوتاه کند بهتر است چرا که آنها با تحریم جواب معکوس به ما می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات