دستگیری باند کلاهبرداری و پولشویی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون فضای مجازی و رسانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از دستگیری باند کلاهبرداری و پولشویی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۰۱۱۱
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, حمید نادریان گفت: با رصد پلیس تخصصی فتای استان، یک گروه کلاهبرداری بانکی و پولشویی، فعال در مرکز استان، شناسایی و با صدور دستور قضایی و تلاش ماموریان انتظامی، سرشاخه‌ی اصلی این گروه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

 وی افزود: با دستگیری این فرد و بررسی محل اختفاء، ١١٨ فقره کارت بانکی به همراه اطلاعات بانکی متعلق به افراد مختلف و سایر اقلام مجرمانه کشف شد.

نادریان با بیان اینکه این متهم در بازجویی‌های اولیه،  به ارتکاب افعال مجرمانه‌ و کلاهبرداری، اقرار و تعدادی از همدستان خود را نیز معرفی کرد ادامه داد: این متهم با قرار تأمین کیفری روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه به همکاری دادستان و نیروی انتظامی شهرستان لنده متهم ردیف دوم این باند کلاهبرداری در این شهرستان دستگیر شد اضافه کرد: از این متهم نیز ١٠ فقره کارت بانکی و سامانه‌های رایانه‌ای متعدد کشف وضبط شد.

معاون فضای مجازی و رسانه دادستان مرکز استان با بیان این که سایر همدستان این گروه نیز شناسایی شده و بزودی دستگیر می‌شوند گفت: این گروه، با تطمیع صاحبان کارت‌های بانکی، کارت‌های آنان را با رمز بانکی، از آن‌ها خریداری می‌کردند.

نادریان افزود: اعضاء این باند کلاهبردار مشخصات این کارت‌ها را در کانال فضای مجازی باند کشوری خود، عرضه و مبالغ کلاهبرداری را به این کارت‌ها منتقل و اقدام به پولشویی می‌کردند.

نادریان به شهروندان هشدار داد و افزود: همشهریان، با هوشیاری از گرفتار شدن در دام چنین افرادی خودداری کرده و در صورت مشاهده و یا اطلاع از چنین افرادی سریعاً موضوع را به مراجع قضایی یا انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات