ثبت تاریخ شفاهی انقلابیون گناباد به کمک نسل چهارم انقلاب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گناباد از ثبت تاریخ شفاهی انقلابیون گناباد به کمک دانش آموزان و نسل چهارم انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۸۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ به مناسبت هفدهم دی ماه، سالروز تصویب قانون کشف حجاب پهلوی در سال ۱۳۱۴، امام جمعه، فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج گناباد با دکتر حسن فاطمی مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه تاریخ شفاهی و نویسنده کتاب کشف حجاب در گناباد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نسب امام جمعه شهرستان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر فاطمی در تدوین این کتاب، گفت: تصویب این قانون ضد دینی موجب مخالفت و اعتراض اکثریت جامعه ایرانی شد و زنان گنابادی نیز پس از تصویب این قانون ننگین، هفت سال از خانه‌های خود بیرون نیامدند و جا دارد این مجاهدت بانوان مومن در تاریخ ثبت و به نسل جوان منتقل گردد.

سرهنگ پاسدار علی محبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گناباد نیز به موضوع ثبت تاریخ شفاهی انقلاب در گناباد اشاره کرد و گفت: با همکاری برخی از متولیان فرهنگی ان شاء الله امسال تاریخ شفاهی انقلابیون گناباد را با کمک دانش آموزان و نسل چهارم انقلاب، ثبت خواهیم کرد.

شایان ذکر است کتاب کشف حجاب در گناباد، روایت مستندگونه از نامه‌ها و ابلاغیه‌های پس از قانون کشف حجاب و نوع واکنش واعتراض مردم گناباد علیه آن را ثبت نموده و نشان می‌دهد مردم این شهر بیشترین مخالفت و مقاومت را در برابر این قانون ضددینی داشته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها