خبرهای داغ:

کنگره آیت الله العظمی شاهرودی فرصتی برای بیان ظرفیت‌های منطقه است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری کنگره نکوداشت مقام شامخ آیت الله العظمی شاهرودی، گفت: این کنگره فرصتی در راستای بیان ظرفیت‌های منطقه و الگوسازی برای نسل جوان است.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۴۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ابوطالب جلالی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود ضمن بیان اینکه شاهرود میزبان کنگره مقام شامخ آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی خواهد بود، بیان کرد: این کنگره بین المللی فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگ دینی است.
وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی می‌تواند در راستای الگو سازی برای نسل جوان مؤثر واقع شود، بیان کرد: تولیدات فاخر فرهنگی با توجه به زندگی و سیره این عالم بزرگ و مرجع تقلید جهان اسلام، می‌بایست در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی شهرستان شاهرود باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب دینی، علمی، گردشگری، عرفانی، صنعتی و کشاورزی و تولیدی و … است، تاکید کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها جز در سایه برنامه ریزی و احصاء ظرفیت‌ها امکان پذیر نیست.
جلالی با بیان اینکه ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی، تلاش و کوشش، مسئولیت پذیری و عدم بی توجهی نسبت به جامعه به خصوص در دوران کرونا یکی از مسائلی است که نباید آن را فراموش کرد، گفت: در این زمینه خوشبختانه نهاد‌های فرهنگی، شبکه تبلیغی و دینی و روحانیان و … عملکرد خوبی در شهرستان داشته‌اند.
وی با اشاره به مقابله با کرونا توسط قرارگاه مردمی مقابله با این ویروس در شهرستان شاهرود، گفت: عملکرد و مدیریت جهادی در این شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها خصوصاً کادر درمانی، هیئات مذهبی و روحانیان سبب شد تا خوشبختانه بتوانیم وضعیت را کنترل و امروز در شرایط نزولی آمار مبتلایان با تلاش کادر درمانی باشیم.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود اشاره‌ای نیز به وسعت شهرستان و روستا‌های آن داشت و با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه آن‌ها خصوصاً در مباحث فرهنگی همچون آئین‌های مذهبی، گفت: حضور روحانیان مستقر در روستا‌ها و اشراف این قشر به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، نقش قابل توجی در کاهش مناقشات و همچنین افزایش امنیت و تقویت فرهنگ منطقه داشته است لذا توجه به این حوزه بسیار کارگشا است.
در این دیدار حجت الاسلام غلامرضا زاهدی، جایگزین حجت الاسلام حمید عبداللهیان به عنوان سرپرست جدید تبلیغات اسلامی شاهرود معرفی گردید.
کنگره آیت الله العظمی شاهرودی فرصتی برای بیان ظرفیت‌های منطقه است
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار