خبرهای داغ:

ضرورت بازنگری در صدور مجوز نانوایی‌ها/فعالیت ۲۴۰ واحد پخت نان در شهرستان شاهرود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه بازنگری در صدور مجوز‌های نانوایی ضروری است، گفت: پراکندگی بیش از حد واحد‌های نانوایی در شهرستان موجب کاهش درآمد آنان شده است.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۴۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوطالب جلالی در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: ۲۴۰ واحد پخت نان در این شهرستان با سهمیه یکهزار و ۷۲۰ تن آرد با سرانه ۷.۵ کیلویی برای هر فرد در ماه فعالند.
وی با بیان اینکه درآمد برخی از این نانوایی‌ها به موجب توزیع و پراکندگی نامناسب کاهش یافته است، تصریح کرد: باید با بازنگری مجوز‌ها و تعدیل برخی از این واحد‌ها شرایط سودآوری را برای دیگر واحد‌ها محقق کرد.
جلالی با اشاره به اینکه در برخی نانوایی‌ها به مقدار سهمیه داده شده، نان پخت‌ نمی‌شود، اظهار کرد: در این بازنگری باید مبنای توزیع آرد برای هر نانوایی میزان جمعیت هرمحله باشد.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود از فعالیت ۱۴۰ واحد پخت نان در شهر شاهرود خبرداد و گفت: این بازنگری و تعدیل علاوه بر اینکه به درآمد بیشتر نانوایی‌ها کمک می‌کند از بسیاری تخلفات هم جلوگیری می‌نماید.
وی با بیان اینکه باید نظارت جدی تری بر کیفیت پخت نان شود، افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه نانوایان و فرمانداری وظیفه دارند با نظارت دقیق، نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهند.
جلالی یکی از دلایل توزیع نان بی کیفیت را فقدان آموزش‌های لازم برای نانوایان خواند و  ابراز کرد: کسب مهارت لازم در زمینه بهداشت و سلامت موجب بالا رفتن کیفیت نان از لحاظ ماندگاری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه صدور برخی از مجوز‌های نانوایی به صورت سلیقه‌ای انجام شده است، تصریح کرد:پراکندگی نانوایی‌ها موجب افزایش هزینه‌های سربار و قیمت تمام شده نان شده و این امر مورد اعتراض نانوایان واقع شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود یادآور شد: ارایه اطلاعات مربوط به عشایر شهرستان با توجه به دفترچه‌های عشایری به اداره صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص سهمیه آرد موجب ساماندهی بهتر میزان مصرف و مقدار موردنیاز آرد آنان می‌شود.
ضرورت بازنگری در صدور مجوز نانوایی‌ها/فعالیت ۲۴۰ واحد پخت نان در شهرستان شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار