دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی:

اظهارات رییس سازمان صمت همدان در مورد پتروشیمی هگمتانه بررسی شود

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی گفت: اظهارات رئیس سازمان صمت استان همدان در خصوص به‌کارگیری نیروهای بومی در پتروشیمی هگمتانه گویا خلاف واقع و قابل بررسی است.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۱۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

پس از ۱۸ سال پروژه پتروشیمی هگمتانه که دچار مشکلاتی متعددی بود آغاز به کار کرده است، این پروژه در ابتدای راه با مشکلاتی از جمله خوراک پتروشیمی مواجه بود.

وی با بیان اینکه این مشکل به واسطه پیگیری‌های صورت گرفته نمایندگان استانی و رایزنی مسئولین استان با نمایندگان آبادان این مشکلات مرتفع شد، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه راه‌اندازی شده است، اما پس از آن مشکلی دیگر گریبان گیر این پتروشیمی و همچنین جوانان بومی استان شد و آن هم استخدام نیروهای غیربومی در این پروژه است.

چراغی با اشاره به به اینک متأسفانه موضوع استخدام نیروهای بومی در استان همدان هیچ‌گاه از اولویت‌های مسئولان استان نبوده است، افزود: به صورت مصداقی می‌توان عدم صدور فراخوان برای جذب نیرو در پتروشیمی هگمتانه و آوردن نیروهای غیربومی از استان‌های همسایه برای گرداندن این پروژه اشاره کرد.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی با بیان اینکه مسئله استخدام نیروهای غیربومی در استان همدان مدت بسیار زیادی گریبان گیر جوانان این استان است، اضافه کرد: مأموریت مهندس بهره بردار این پروژه از سوی وزارت نفت به پایان رسیده و باید پتروشیمی را ترک کند.

چراغی ادامه داد: کسانی که در این مدت در پتروشیمی مشغول به کار بوده‌اند از جمله افرادی از سایر استان‌های همجوار که طبیعتاً با حمایت برخی افراد از داخل استان به‌کارگیری شده‌اند که سبب برخی اعتراض مردمی و دانشجویی شده است باید به استان خود برگردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داده شود فضای کسب و کار استان محل تاخت و تازهای سیاسی و انتخاباتی شود و از این طریق افرادی بخواهند به‌واسطه انتصابات و استخدام‌ها سیاسی کاری در پیش بگیرند، تصریح کرد: باید به این نکته توجه به‌سزایی کرد که در این مدت طولانی زحمات بسیار زیادی کشیده است تا خوراک این پتروشیمی تأمین و این پروژه راه اندازی شود.

چراغی ادامه داد: انتظار جوانان استان این است افراد جویای کار و اشتغال در استان محل زندگی خود مشغول به‌کار شوند نه نیروهای غیربومی و شاهد انتشار لیستی از افراد غیربومی استخدامی در این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه البته این در حالی است که چندی پیش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت‌وگویی مدعی شده است کارگران شرکت پتروشیمی هگمتانه عمدتاً بومی هستند، اما مهندسان باید دوره دیده باشند و هیچ نیروی اهل استان دیگر در پتروشیمی هگمتانه حضور ندارد، اما در عمل گویا خلاف این گفته در پروژه پتروشیمی هگمتانه صورت پذیرفته است و امید است توسط نهادهای نظارتی بررسی شود.

چراغی با بیان اینکه این سوال هم اکنون برای جوانان و مردم استان مطرح است چرا در استان همدان چنین فراخوانی برای جذب نیرو در پتروشیمی هگمتانه اعلام نشده است، گفت: سوال دیگر آن است که نیروهای استخدامی در این پروژه چگونه بی سروصدا انتخاب شدند و تمام مراحل استخدامی را گذرانده‌اند و حتی مراحل لازم برای دریافت حق بیمه را هم طی کردند.

ارسال نظرات