مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

عدالت خواهی و حق پذیری از ویژگی‌های دوران جوانی است

ساری-مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا  حق پذیری را از دیگر ویژگی ها دانست و گفت: شهدای ما اسماعیل های کربلای ایران بودند که حق را پذیرفته و برای حق جان دادند.
کد خبر: ۹۳۱۹۰۴۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،  "جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز" پیش از ظهر امروز در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در این جشنواره به ویژگی‌های یک جوان از منظر قرآن پرداخت و گفت: باید رسم زندگی خود رااز قرآن بگیریم و این کتاب هدایت الهی را الگوی زندگی خود قرار بدهیم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا تقوا و پرهیزکاری را یکی از ویژگی  مهم جوانان دانست و افزود: در قرآن آمده است  اگر تقوا داشته باشید و پرهیزکار باشید خدای متعال پشتیبان شماست و اگر خدا پشتیبان باشد این قدرت شکست ناپذیر است.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه به دومین ویژگی اشاره و خاطرنشان کرد: داشتن ایمان و دوری از شرک  از دیگر ویژگی‌های یک جوان از منظر قرآن است؛ که در قرآن آمده: لقمان به پسرش نصیحت می‌کند مشرک نباش و در زندگی فقط خدای متعال را داشته باش و اگر برای خدا شریک قائل شدی به خودت ظلم کردی.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا  حمایت از مظلومان و عدالت طلبی را سومین ویژگی برشمرد و ادامه داد: در قرآن اشاره شده است که حضرت موسی (ع) در سنین جوانی برای دفاع از مظلوم قیام می‌کند.

حجت الاسلام تسخیری  با اشاره به چهارمین ویژگی اضافه کرد: کوشش و تلاش از دیگر ویژگی‌های یک جوان از منظر قران است. اگرجوانی تلاش نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.  

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا  حق پذیری را از دیگر ویژگی‌ها دانست و ادامه داد: شهدای ما اسماعیل‌های کربلای ایران بودند که حق را پذیرفته و برای حق جان دادند.
 
به گفته حجت الاسلام تسخیری  شهامت و شجاعت، عفت و پاکدامنی، پرهیز از افراط و تفریط، خوش اخلاقی و تواضع را از دیگر ویژگی‌های یک جوان از منظر قرآن است.
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با بیان اینکه اخلاق خوب آدم را حفظ می‌کند، اضافه کرد: مقاو م و درجه و لباس به انسان ارزش نمی‌دهد بلکه اخلاق و عبادت است که به انسان عزت می‌هد.
 
حجت الاسلام تسخیری اضافه کرد:از ویژگی‌های یک جوان  نیکی به پدر و مادر، امر به معروف و نهی از منکر و  عبادت است.
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا  اضافه کرد:  تزکیه و تعلیم  از چهاردهمین ویژگی‌های دوران جوانی است لذا جوانی که علم و مهارت نداشته باشد نمی‌تواند زندگی کند.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار