خبرهای داغ:

توسعه فضای سبز شهری نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است

شاهرود_معاونت حوزه خدمات شهری و رئیس هیات مدیره سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در توسعه فضای سبز شهری، گفت: توسعه فضای سبز شهری نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است.
کد خبر: ۹۳۲۱۷۱۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
توسعه فضای سبز شهری نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، امیر عرب اسماعیلی در نشست برنامه‌ریزی نحوه مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز وفصل درختکاری شهری با بیان اینکه شورایاران، مساجد، گروه‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیل گری با شهرداری در جهت اشاعه فرهنگ و ضرورت درخت و درختکاری همکاری نمایند، افزود: آموزش شهروندی و نگهداری فضای سبز، کشت درخت در هر منطقه بصورت پایلوت، معرفی یک نماینده از هر محله، هماهنگی با ادارات جهت کاشت و نگهداری درخت، تقسیم کار بین مناطق جهت جمع آوری نخاله، خاکریزی و چاله کنی، کاشت درخت، کاشت درختان مثمر و غیر مثمر بر اساس شرایط اقلیمی هر منطقه، از جمله اقدامات مهم است. وی مشارکت مردم در توسعه فضای سبز شهری یک ضرورت اساسی دانست و بیان داشت: از سوی دیگر این همکاری باعث کاهش هزینه‌های شهری، رشد طبیعت و عناصر زیست محیطی خواهد شد.
همچنین سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود ضمن بیان این مطلب که با برنامه‌ریزی‌های مدون در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری، شهرداری اقدامات خوبی را انجام خواهیم داد، ابراز داشت: به منظور این طرح جدید در توسعه سرانه فضای سبز با توجه به شرایط کم آبی و استفاده از گونه‌های کم آب، مکاتبات با مناطق سه گانه در خصوص الویت کاشت درخت در معابر اصلی و محلات انجام شده است.
مسعود عشقوی در ادامه اظهار داشت: در این طرح، تهیه امکانات اولیه از قبیل: ماشین آلات، نهال‌ها و سایر لوازم مربوطه، استفاده از توان و ظرفیت نیرو‌های مناطق و سازمان بصورت یک اکیپ هماهنگ و همچنین بهره‌مندی از مشارکت مردمی در جهت کاشت و نگهداری درخت از ضروریات است که در راستای برنامه ریزی اقدامات خوبی انجام شده است. وی، شاهرود را از لحاظ فضای سبز در نوع خود بی نظیر عنوان کرد و اعلام داشت: برای حفظ وگسترش فضای سبز شهر لازم است از ظرفیت و توان مشارکت مردمی در جهت کاشت و نگهداری از آنان با ارائه طرح‌های تشویقی استفاده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار