خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
در نشستی با حضور سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذر سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز بیان شد:
در نشستی با حضور سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذر سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز، راهکار استفاده از ظرفیت بسیج در بافت تاریخی فرهنگی شیراز بررسی شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۹۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جمشید معینی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی  و گردشگری استان فارس گفت:  شهر شیراز با مجموعه‌ای از بناهای تاریخی و ارزشمند، از اماکن دیدنی بسیاری برخوردار است که گام‌های مناسبی در تغییر کاربری به بوم‌گردی و هتل‌های سنتی در بافت تاریخی فرهنگی و اقداماتی نیز از سوی سایر دستگاه‌ها انجام‌شد که نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها در بافت تاریخی هستیم.

او، بیان کرد: بافت تاریخی در سایر کشورهای دنیا منبع درآمد و اقتصاد پایدار است و باید با الگو گرفتن از این طرح برای احیای بافت تاریخی شیراز و ایجاد فرصت و جاذبه جدید گردشگری بهره‌مند شد.

معینی ، با اشاره به اینکه بناهای تاریخی شیراز ارزش زیادی برای جامعه جهانی دارد و همگان بر حفظ و نگهداری آن‌ها تاکید دارند، تصریح کرد: خانه‌های بدون ارزش تاریخی، با تجدید بنا منطبق و سبک ضوابط بافت تاریخی، نیازمند تسهیلات ویژه‌ای است که شهرداری‌ها باید در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران قرار دهند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی  و گردشگری استان فارس، ادامه داد: با تقویت زیرساخت‌ها در بافت تاریخی شیراز می‌توان روند زندگی را در این بافت رونق بخشید و با رونق این بخش برای توسعه گردشگری اقدام کرد.

او، افزود: مرمت برخی از بناهای مهم موجود در بافت تاریخی شیراز با اهدافی مدون و با تغییر کاربری به مراکز فرهنگی انجام می‌شود.

پاسدار محمدرضا شجاعی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ابوذر سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز نیز اضافه کرد: در خصوص فرهنگ بافت تاریخی  آن‌گونه که باید اقدامی انجام نشده است و ما نیازمند طرح‌های جامع هستیم که دستگاه‌های متولی با مشکلات موجود به ساماندهی بافت تاریخی شیراز بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار