خبرهای داغ:
دبیرکل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی همدان عنوان کرد

معرفی معیارها و افزایش سواد انتخاباتی هدف از تشکیل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی

همدان-دبیرکل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی همدان گفت: هدف از تشکیل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی معرفی شاخصه‌ها و معیارهای مهم نامزدهای انتخاباتی برای رأی اولی‌ها و افزایش سواد انتخاباتی آنها است.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۲۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

معرفی معیارها و افزایش سواد انتخاباتی هدف از تشکیل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، طه بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فضای سیاسی همیشه بوده و همه اقشار را در بر می‌گیرد، اظهار داشت: جبهه‌ای که ما تشکیل داده‌ایم برای اولین بار در کشور مخصوص رای اولی‌ها و جوانان تشکیل شده است.

وی در خصوص چرایی تشکیل جبهه عنوان کرد: همیشه خلأیی احساس می‌شد که چرا رأی اولی‌ها نمی‌توانند تصمیم واحدی بگیرند و جایی نیست که به صورت تخصصی و ویژه شاخصه‌ها به آنها اعلام شود که بتوانند تصمیم‌گیری کنند و ما با این هدف شروع به کار کردیم.

دبیر کل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه از ۷ ماه قبل به صورت تخصصی با رأی اولی‎ها، جوانان و بزرگان این شهر مشورت کردیم که آیا به این قضیه ورود پیدا کنیم یا نه؟ گفت: بعد از ۷ ماه مطالعه به فکر تشکیل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی رای اولی‌ها و جوانان افتادیم.

وی مطرح کرد: هدف از تشکیل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی معرفی شاخصه‌ها و معیارهای مهم نامزدهای انتخاباتی برای رأی اولی‌ها و افزایش سواد انتخاباتی آنها است.

بابایی با بیان اینکه هویت یک کاندیدای اصلح هویت انقلابی آن است، گفت: ۳۶ معیار از جمله مقبولیت، تعهد، تخصص، مدرک تحصیلی مرتبط و حتی پوشش کاندیدا به اندازه‌ای که شایسته حضور در پارلمان شهری باشد برای نامزدهای انتخابات شورای شهر درنظر گرفته‌ایم که شاخص‌هایی از معیارهای ما برای انتخابات است.

وی با بیان اینکه جبهه نسل نو برای تحقق جامعه سلامی ورود پیدا کرده که با نظام مردم سالاری اسلام جلو خواهد برد و «انقلابی هستیم و انقلابی خواهیم ماند» و از این مسیر خارج نخواهیم شد، گفت: مقصد و آرمان ما روی کار آمدن شورای شهر واحد و یک دست است که برای مردم کار کنند.

دبیر کل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه جبهه نسل نو از کاندیدای جبهه انقلاب حمایت می‌کند و در تمام شهرهای استان همدان ستاد مردمی رأی اولی‌ها برای این کاندیدا درنظر می‌گیرد، عنوان کرد: جبهه ما به عنوان یک تشکل ملی به صورت پایلوت در چهار استان فعالیت می‌کند فعلاً به صورت قطعی اسامی استان‌ها مشخص نیست اما مرکزیت آن در استان همدان است.

وی در تشریح ساختار جبهه نسل نو نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه در این جبهه در هر استان و شهرستان یک دبیر، یک قائم مقام و ۱۱ معاونت داریم، افزود: برای خیلی از احزاب معاونت حقوقی تعریف نشده است اما یکی از معاونت‌های جبهه نسل نو معاونت حقوقی است که وکیل پایه یک دادگستری، مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بابایی با بیان اینکه رأی اولی‌ها و جوانان در خانواده تاثیرگذار هستند، گفت: اگر آنها شاخصه‌ها را به خانواده منتقل کنند ظرفیت مشارکت در انتخابات چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه نسل نو در هر مدرسه به طور غیر رسمی نماینده‌ای دارد که معیارها و شاخصه‌ها را به دیگران انتقال دهند، گفت: برای انتخاب لیست ۱۱ نفره شورای شهر سه مرحله مصاحبه، آزمون و نشست تخصصی با ۱۰ نفر از متخصصین مدیریت شهری را برگزار خواهیم کرد.

دبیر کل جبهه نسل نو نیروهای انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه ما پذیرای همه جوانان شهر و استان همدان هستیم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کادرسازی ابراز داشت: متاسفانه ما کادرسازی نداریم که یکی از اهداف تشکل ما کادرسازی است.

وی علت حضور و ورود ۷۰ درصدی جوانان برای کاندیداتوری شورای شهر همدان را عدم پاسخگویی به خواسته‌ها و مطالبه آنها دانست و بر حضور جوانان در شورای شهر تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار