خبرهای داغ:

از برگزاری رژه موتوری تا غبار روبی گلزار شهدای سرخه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به مناسبت آزادسازی خرمشهر ویژه برنامه رژه موتوری و گلباران قبور پاک شهدا در شهرستان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۷۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسبت آزادسازی خرمشهر ویژه برنامه رژه موتوری و خودرویی یاد یاران همراه با  گلباران قبور پاک شهدا در شهرستان سرخه با حضور مردم شهیدپرور و مسولین شهرستانی برگزار شد.

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.
این عملیات سرنوشت جنگ عراق علیه ایران را رقم زد و نقشی راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران و تقویت روحیه ایستادگی بین رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

سرگرد مهدی ادهم فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرخه در حاشیه این برنامه ضمن تبریک این روز بزرگ اظهار کرد: این رژه با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری و یادآوری از خودگذشتگی های رزمندگان دوران دفاع مقدس با مشارکت موتورسواران و خودروها برگزار شد.

وی افزود: مردم همیشه در صحنه ما بار دیگر وفاداری ملت ایران نسبت به ارزش‌های اسلامی و پایبندی به رهنمودهای مقام معظم رهبری را به نمایش گذاشتند و در پایان مراسم گلزار مطهر شهدا گلباران شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: بعداز کاروان خودرویی و موتوری یاد یاران مراسم غبار روبی وعطر افشانی مزار شهدا با حضور مردم شهیدپرور و مسئولین شهرستان در گلزار شهدای سرخه برگزار شد .

ادهم تصریح کرد: سوم خرداد یک رویداد بزرگ دوران دفاع مقدس، ارزشی و انقلابی و یک حماسه بزرگ ملی است.

وی با بیان اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر دستاوردهای بسیاری برای انقلاب و ملت ایران تاکنون دربرداشته که این ایام فرصت مناسبی برای بازخوانی آنها بخصوص برای نسل جوان جامعه است، عنوان کرد: امنیت پایداری که امروز ایران اسلامی از آن برخوردار است و در میان کشورهای خاورمیانه در سطح بسیار بالایی قرار دارد، به برکت خون شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی نصیب ملت ایران شده است.

گفتنی است در این مراسم با قرائت فاتحه بر مزار شهدا با آرمان های والای انقلاب اسلامی، امام راحل و شهیدان تجدید میثاق شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار