خبرهای داغ:

ارسال گزارش‌های مردمی به مرکز رصد تخلفات انتخاباتی خوزستان

تاکنون ۱۰۰ گزارش مردمی به مرکز رصد تخلفات انتخاباتی استان خوزستان ارسال شده است.
کد خبر: ۹۳۵۰۱۵۰
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: برخی از گزارش‌های بعد از روز جمعه، در خصوص خرید و فروش رأی در برخی شهرستان‌ها بوده که این موضوع بلافاصله به دادستان‌ها ابلاغ شده و در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت‌بهبهانی افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی که مردم‌سالاری دینی حاکمیت دارد، یکی از مظاهر اساسی قدرت نظام اسلامی است. مردم با حضور در انتخابات می‌توانند قدرت خود را به تمام دنیا نشان دهند.

وی گفت: برخی شبکه‌های معاند به ویژه برای خوزستان نسخه‌هایی پیچیده‌اند و از مردم استان خواسته‌اند در انتخابات شرکت نکنند. از اول و همیشه نقشه دشمن این بوده است که روحیه یأس و ناامیدی را به مردم القا کند، اما دشمن کور خوانده است.

امانت‌بهبهانی بیان کرد: مردم ایران در ذیل منویات مقام معظم رهبری و امام راحل دین خود را به انقلاب و آرمان‌های شهدا و اسلام ادا می‌کنند. این مردم، امید دشمنان را محقق نخواهند کرد و مانند همه انتخابات، در انتخابات اخیر نیز شرکت و نظام مقدس اسلامی را روسفید می‌کنند.

وی ادامه داد: انتخابات، مظهر نظام مقدس اسلامی و محل بیان نظر مردم است. حضور در انتخابات، اطاعت از، ولی فقیه و امام جامعه است. شرکت در انتخابات حق و تکلیف است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۹ بار انتخابات برگزار شده و مردم پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده‌اند و در این مدت، هیچ کس نتوانسته و نمی‌تواند ادعا کند که حکومت به مردم دیکته کرده که چه کسی از صندوق بیرون بیاید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: از مردم شهیدپرور خوزستان و عشایر مختلف این استان می‌خواهیم همان‌طور که در تمام صحنه‌های حفظ نظام، حاضر بوده‌اند؛ در این انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا‌ها نیز با بیرق‌های خود در انتخابات شرکت کنند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، گفت: برای اولین بار در کشور و با حمایت و هدایت رئیس کل دادگستری خوزستان، مرکز دریافت گزارش‌های مردمی رصد و پایش جرایم و تخلفات انتخاباتی در خوزستان راه‌اندازی شده است که منشأ خدماتی برای مردم بوده است.

امانت بهبهانی افزود: مردم از طریق تماس با شماره ۱۸۵۰ گزارش تخلفات و جرائم انتخاباتی را ارائه می‌دهند و همکاران ما گزارش‌ها را ثبت می‌کنند و در کمتر از یک ساعت، گزارش تحویل، پایش و رصد و در اختیار مراجع ذیربط قرار می‌گیرد و رسیدگی می‌شود.

امانت‌بهبهانی گفت: در تمام شهر‌های استان خوزستان، شعب رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است و قضات پرشور و انقلابی برای رسیدگی به این تخلفات، انتخاب شده‌اند و موجبات رسیدگی به پرونده‌ها فراهم شده است.


وی تصریح کرد: تاکنون تخلفی احراز نشده و پرونده‌ای به رأی نرسیده است. برخی از دادستان‌ها نیز گزارش‌های واصله را پس از بررسی، تکذیب کردند و برخی گزارش‌ها نیز در حال رسیدگی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها