خبرهای داغ:
شهردار ملایر عنوان کرد

حذف تبعیض‌های موجود در آرامستان بهشت هاجر ملایر

ملایر-شهردار ملایر حذف تبعیض‌های موجود در آرامستان بهشت هاجر ملایر را یکی از اقدامات انجام شده در این دوره از شهرداری دانست.
کد خبر: ۹۳۵۵۳۲۹
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

حذف تبعیض‌های موجود در آرامستان بهشت هاجر ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، حسین بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته شهرداری و دهیاری‌ها، ضمن تبریک این هفته، شهرداری‌ها را  نهاد مستقل و غیردولتی در راستای ارائه خدمات شهری به مردم دانست و اظهار کرد: رفع نیازهای عمومی شهروندان که به تنهایی قادر به رفع آنها نبوده و بر اساس حقوقی که دارند، باید رفع شود بر عهده شهرداری‌ها است.

وی صدور پروانه ساخت و ساز، آسفالت و زیبا سازی شهر، فضای سبز و اماکن تفریحی را از جمله نیازهای عمومی شهروندان برشمرد و افزود: این نیازها توسط شهرداری‌ها و با هدف رفع نیاز شهروندان انجام می‌شود.

شهردار ملایر تصریح کرد: رسالت شهرداری علاوه بر خدماتی که به مردم در حوزه شهری و حفاظت محیط زیستی ارائه می‌دهد، ایجاد رونق اقتصادی در سطح شهر است، در واقع توسعه شهری و ارتقاء سطح رضایت‌مندی از مهمترین اهداف شهرداری است.

وی بیان کرد: در صورتی که مردم از وظایف شهرداری‌ها اطلاعات درست داشته باشند، در ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها قضاوت بهتری خواهند داشت و در این صورت شاهد توسعه فرهنگی شهر هستیم.

بابایی رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری را لازمه مشارکت آنان در توسعه شهری دانست و گفت: یکی از اهداف ما در دوره فعلی از ابتدای حضور در شهرداری جلب مشارکت مردم در امور شهری بوده است تا به توسعه فرهنگی برسیم و برای رسیدن به این مهم تلاش کردیم اما در مورد نتیجه مردم باید قضاوت کنند.

وی ارتباط با گروه‌های مختلف و اقشار مردم، نشست با نهادها و حضور در محلات سطح شهر را از جمله اقدامات این دوره شهرداری ملایر برشمرد و مطرح کرد: قدم برداشتن در حوزه مبارزه با فساد و رانت‌خواری از جمله مهم‌ترین اقدامات این دوره در راستای جلب اعتماد مردم بوده است چراکه بسیاری به شهرداری به عنوان یک طعمه نگاه می‌کردند و احتمال رانت‌خواری در این نهاد زیاد است.

شهردار ملایر همچنین به اقدامات شهرداری ملایر در دوره شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: اقدامات نیروهای شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله ضدعفونی معابر و جلوگیری از ایجاد تجمع در آرامستان بهشت هاجر در دوران شیوع بیماری کرونا ستودنی است و چه بسا بسیاری از نیروها در آرامستان بهشت هاجر به دلیل مقاومت برخی افراد، حین انجام وظیفه دچار آسیب‌های جسمی شدند.

وی با تاکید بر اینکه در دوره کرونا نیروهای شهرداری بر خلاف بسیاری از ادارات و نهادها با ظرفیت صد درصدی به انجام وظیفه پرداختند، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در دوران شیوع بیماری کرونا محدودیت‌های مصوب در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای آرامستان‌ها از جمله آرامستان بهشت هاجر ملایر با هدف حفظ سلامتی شهروندان بود که در موارد بسیاری با درگیری‌هایی همراه بود.

بابایی در بخش دیگری حذف تبعیض‌های موجود در آرامستان بهشت هاجر ملایر را یکی از اقدامات انجام شده در این دوره دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه زمین این آرامستان وقفی است، از نظر شرعی نمی‌توان قبر رزرو کرد و اگر قبل از این چنین اتفاقی رخ داده، غیر قانونی بوده است و با این هدف که نباید تفاوتی بین فقیر و غنی در محل خاکسپاری باشد، از این تبعیض جلوگیری کردیم.

وی ساماندهی قطعه نام‌آوران بهشت هاجر، ساماندهی دست فروشان و جمعه بازار، ایجاد ۳۰ سامانه الکترونیکی با هدف کسب رضایت مردم، رفع مشکلات منابع انسانی، رفع مشکل عوارض شهرداری و عدالت در آموزش را از دیگر اقدامات این دوره شهرداری برشمرد و اضافه کرد: پرداخت مطالبات عقب افتاده بازنشستگان، ارائه تسهیلات به نیروهای شهرداری، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نظارتی در سطح شهر و انجام مطالعات در حوزه ترافیک شهر از دیگر اقدمات شهرداری ملایر در دوره فعلی بوده است.

شهردار ملایر همچنین تبدیل درآمدهای مقطعی به درآمدهای پایدار از طریق تقسیط بدهی‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره در بام ملایر، مجموعه مینی ورلد، توسعه پارک‌ها و فضای سبز شهر ملایر، ساماندهی پیمانکاران، انجام مطالعات ایجاد فرهنگسرا در ملایر، راه اندازی کمیسیون ۲۰ شهرداری‌ها،  مشارکت در اجرای برنامه‌های مناسبتی، ایجاد گرمخانه برای آقایان و بانوان،  کمک به حوزه فرهنگی و هنری شهر به ویژه حوزه تئاتر و در نظر گرفتن مکانی برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و... را از دیگر اقدمات شهرداری ملایر برشمرد.

وی در بخش دیگری به انجام طرح ممیزی و پلاک‌کوبی املاک مسکونی و تجاری سطح شهر ملایر در راستای استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان اشاره کرد و افزود: در این راستا شهرداری نسبت به ممیزی این املاک و نصب پلاک آنها برابر قانون نوسازی و عمران شهرداری اقدام کرده است که این امر موجب ارائه خدمات بهینه به شهروندان و سرعت‌بخشیدن در خدمت‌رسانی همچون آب، برق، گاز، تلفن، خدمات پستی و اورژانس و در نهایت جلب رضایت‌مندی شهروندان خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه ایجاد سیستم آبیاری قطره‌ای در بلوار آزادی و شهید مطهری ملایر به اتمام رسیده است و در بلوار نبوت، بلوار جانبازان و بلوار سیف الدوله در حال انجام است، اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات ناشی از مزاحمت‌های موتورسواران اقدام به نصب نرده‌هایی در پارک سیفیه کردیم. همین اقدام در پارک کوثر ملایر و مجموعه مینی ورلد نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات