فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال وبختیاری خبرداد:

واکسیناسیون 50هزار رأس دامِ عشایر در استان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان از توزیع بسته های معیشتی و واکسیناسیون دام عشایر در منطقه کوه ریگ شهرستان لردگان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۳۸
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان گفت: در راستای ادامه رزمایش خدمت مومنانه و احصاء مشکلات جامعه عشایری و برپایی میز خدمت، نماینده محترم ولی فقیه در سپاه استان، مدیرکل امور عشایر استان، دامپزشکی و مسئولین شهرستان در صعب العبورترین و دورافتاده ترین منطقه عشایری کوه ریگ از مناطق عشایری شهرستان لردگان فرمانده ناحیه عشایری استان حضور یافتند.

سرهنگ ایزدی از توزیع حدود 100 بسته معیشتی شامل؛ برنج، روغن، خرما، کنسرو ماهی، ماکارونی، حبوبات و لوازم بهداشتی از جمله؛ ماسک و مواد شوینده در بین عشایر منطقه کوه ریگ خبر داد.

وی بررسی مشکلات عشایر از جمله بررسی کمبود علوفه دام احشام، داروهای دامی، آب شرب آشامیدنی و آبشخور احشام، وضعیت بهداشت محیطی مسیر ایل راهها و مسیرهای ارتباطی، کمبود پنل های برقی و تقویت سیستم روشنایی با عنایت مسئولین استانی و شهرستانی را از دیگر برنامه های سومین مرحله حضور فرمانده ناحیه عشایری و مسئولین استانی و شهرستانی در این منطقه بیان نمود.

ایزدی تاکید کرد: در یک ماهه گذشته علاوه بر توزیع بسته های معیشتی بیش از 50 هزار راس از احشام منطقه با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان و گروههای جهادی واکسینه گردید که این خدمات رسانی تا حضور عشایر در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از حضور تیم های بهداشتی درمانی و آموزشی مشاوره ای بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح ملی شهید دکتر رهنمون در منطقه عشایری کوه ریگ و خدمت رسانی به مردم این منطقه خبر داد.

گفتنی است منطقه عشایری کوه ریگ در 280 کیلومتری مرکز استان و 120 کیلومتری شهرستان لردگان قرار دارد و دارای 80 خانوار جمعیت می باشد.

ارسال نظرات