یادواره ۲۲ شهید محله مسجد جوادالائمه شهر بردسکن برگزار شد

در شب شهادت نهمین امام همام حضرت جوادالائمه یادواره ۲۲ شهید محله مسجد جوادالائمه شهربردسکن برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۵۷۲۵۵
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ این مراسم که به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان با محوریت قرارگاه فرهنگی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی سپاه ناحیه بردسکن و با همکاری هیات فاطمیون، هیات امناء مسجد و حسینیه جواد الائمه (ع)، دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و آزادگان و قشر‌های مختلف مردم برگزار شد،.
 
حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن با تسلیت شهادت امام جواد (ع) به ابعاد زندگانی این امام همام پرداخت و سپس با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، سردار سلیمانی و ۲۲ شهید محله مسجد جواد الائمه به اهمیت و جایگاه شهید و شهادت پرداخت.
 
وی با اشاره به اینکه ولایت پذیری یکی از مهمترین ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، گفت: پاسداری از خون شهدا با اطاعت از ولایت و حفظ عفاف و حجاب محقق می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شهدا با اهداء جانشان پیام خود را اعلام کردند، بیان کرد: اقتدار و عظمت کشور ایران در میان جامعه جهانی حاصل خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و درایت و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است.
 
امام جمعه بردسکن با تاکید بر اینکه امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از کاری که شهدا کردند، نیست، افزود: شهدا دارای بصیرت و بینش عمیق بودند و اگر به وصیت نامه آنان به خوبی بنگریم در میابیم که آنان در وصیت نامه‌های خود راه زندگی را به ما نشان دادند.
 
 وی بر مطالعه وصیت نامه شهدا تاکید کرد و گفت: در حقیقت وصیت نامه‌های شهدا نصحیت شهدا برهمه ما است و اگر چه وصیت نامه آن‌ها چند سطری بیشتر نیست، ولی وصایای آن‌ها به عنوان یک کتاب معرفت می‌تواند مسیر زندگی را برما نشان دهد.
 
وی با بیان اینکه شهدا به برگزاری چنین محافلی نیاز ندارند بلکه ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم گفت: برای زنده نگه داشتن ایمان و تقویت دین نیاز است شهدا را بیشتر بشناسیم.
 
وی با انتقاد از برخی از کسانی که خود را انقلابی و متدین می‌دانند، ولی با ولایت زاویه دارند گفت: تا مادامی که در خط و مسیر شهدا وولایت باشیم هیچ قدرتی نمی‌تواند براین کشور خدشه‌ای وارد کند.
 
امام جمعه بردسکن افزود: اختلاف سلیقه نباید اتحاد بین مسئولان را دچار خدشه کند و باید در کنار همه اختلافات با همدلی کار‌ها را انجام دهند.
 
وی اظهار داشت: بزرگترین مشکلات را می‌توان با وحدت و اتحاد و همدلی حل و فصل کرد و با انتقاد سازنده می‌توان معضلات جامعه را به آن‌ها اطلاع داد.
 
حجت الاسلام امینی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی از مدیران خواست دراین شرایط حساس و سخت که لباس خدمت به مردم را برتن دارند با جدیت و اخلاص درکار خود در خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ فریدون مزینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و مسئول هیات فاطمیون بردسکن گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه در ولادت‌ها و شهادت ائمه معصومین یادواره‌های شهدا را با محوریت مساجد محلات برگزار کنیم که دراین رابطه شهر بردسکن به ۱۲ نقطه تقسیم شده است.
 
وی بیان کرد: دراولین حرکت در سال جاری با تعامل و همدلی بین مجموعه‌های اداری و هیات امناء مسجد و ظرفیت‌های مردمی جوادالائمه یاداوره ۲۲ شهید محله مسجد جوادالائمه شهر بردسکن را برگزار کردیم.
 
درپایان این مراسم به خانواده‌های معظم شهدا و اولین شهید مدافع سلامت شهید حاجی پور لوح افتخار اهداء شد.

نوحه خوانی و مرثیه سرایی توسط مداح اهل بیت باقر رمضانی و اجرای شعر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها