به همت بسیج پیشکسوتان سپاه علی ابن ابیطالب (ع)

همایش عفاف و حجاب در حسینیه امام خامنه‌ای برگزار شد

همایش عفاف و حجاب و عفاف به همت سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۴۶۹
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با هفته عفاف و حجاب همایشی با همین عنوان در حسینیه امام خامنه‌ای مدظله العالی قم با حضور جمعی از بانوان پیشکسوت سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع برگزار گردید.

رضویان مسئول برگزاری این مراسم، هدف از این همایش را بزرگداشت یاد و خاطر شهدای امنیت و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

وی افزود این سازمان در نظر دارد از ظرفیت پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در ۶ عرصه‌ی دفاعی _زیستی، فرهنگی_اجتماعی، سلامت و محیط زیست، اقتصادی و سازماندهی، مشاوره‌ای _حقوقی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در راستای خدمت رسانی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی استفاده نماید.

آیت الله باقی زاده سر مربی بسیج پیشکسوتان نیز به تبیین آیات و روایات مربوط به عفاف و حجاب پرداخت و فواید و آثار مثبت حجاب بر پایداری خانواده و همچنین آثار سوء بدحجابی و بی حجابی بر سست شدن بنیان خانواده را بیان کرد.

وی ابعاد مختلف حجاب را به طور مختصر اعم: ظاهری، گفتاری، رفتاری شرح داد و تبرّج را از مصادیق عدم رعایت حجاب رفتاری بیان نمود.

وی در ادامه روایتی از پیامبر در خصوص "ادای حق راه مردم" را بیان و متذکر شد: پیامبر مردم را از نشستن در مسیر راه مردم منع میکردند و در صورت ضرورت حق راه را برایشان یادآور می‌شدند و همواره تاکید می‌کردند: چشمتان را بر نامحرمان بپوشانید؛ با رفتار و گفتار و نگاه خود مردم آزاری نکنید و امر به معروف و نهی از منکر کنید.

در پایان میهمانان مراسم از مداحی مریزاد جانباز پیشکسوت دفاع مقدس به مناسبت شهادت امام محمدباقر علیه السلام بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/پوراولامچی
ارسال نظرات
آخرین اخبار