خبرهای داغ:

افزایش ۷ برابری خودکشی در شاهرود/توجه به سلامت روحی و روانی جامعه با روضه/تشکیل مجمع خیرین

شاهرود_امام جمعه شاهرود با اشاره به افزایش ۷درصدی خودکشی در این شهرستان با توجه به کرونا، گفت: جامعه نیاز به سلامت روحی و روانی دارد که با معنویت و روضه حاصل می شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۴۰۳
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
افزایش ۷ برابری خودکشی در شاهرود/توجه به سلامت روحی و روانی جامعه با روضه/تشکیل مجمع خیرینبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد ماه با بیان اینکه ارتباط ما و شما نباید منحصر به این روز باشد، اظهار کرد: ارتباط نهاد نمازجمعه همیشه با شما سربازان رسانه وجود دارد.
او با اشاره به آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر، گفت: خدا در این آیات بشارت می‌دهد به بندگان که تحمل شنیدن دارند و تبعیت از احسن می‌کنند و این‌ها هدایت یافته و صاحب هدایت و اهل هستند و این آیه متوجه همه بویژه خبرنگاران است.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: در جنگ‌نرم بهترین سربازان کسانی هستند که خبر را سریع و به جا و دقیق برسانند البته خیلی خبر‌های صادق و درست نباید به دلایلی بیان شود.
او با اشاره به واقعه عاشورا و حضور وقایع نگاران در آن، افزود: ثبت در تاریخ یک چیز است و بیان آن چیز دیگر و بازگویی خبر زیرکی خاصی دارد و نیاز به آموزش در همه حال است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تصریح کرد: بعضی موضوعات باید تذکر داده شود و برخی جا‌ها منافع ملی و آبرو است و باید مراقبت کرد، اما محدودیت و محصور بودن خبرنگاران در خبر درست نیست.
او سرعت و دقت و صحت و آموزش را برای خبرنگاران مهم عنوان کرد و افزود: خبر به منزله گلوله است که باید دقت شود و استفاده از نوآوری و خلاقیت‌ها در زمینه رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.
امینی با تاکید بر سواد رسانه که عمدتاً ندارند، گفت: سواد رسانه اگر باشد از زمین دشمن می‌توان به نفع خودمان استفاده کنیم و همه به این سمت باید حرکت کنیم.
او با بیان اینکه در مسؤولیتی که داریم باید حلقه وصل باشیم و ارتباط دوسویه باید حفظ شود و ما در خدمت همه دوستان هستیم، به توجه به منافع شهر تأکید کرد و افزود: در منابع شهرستان ما تلاش داریم بر تعامل و همکاری و ما اختلافی در شهرستان نداریم، اما اینکه نماد و نمودی از همکاری بیشتر باشد درست است و ما در خدمت نماینده و فرماندار و شورای شهر و شهردار برای منافع شهرستان هستیم.
او ادامه داد: توقع اینکه اتحاد مسؤولین در جامعه نمود داشته باشد توقع بجایی است، اعلام آمادگی در همکاری صددرصد داریم.
امینی بر مطالبه در این راستا تأکید و بر خدمت به مردم تصریح کرد.
او بر رعایت مصوبات ستاد کرونا در برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: ما تاکنون چندین نوبت نمازجمعه و جماعت را تعطیل کردیم و تصمیم کشوری بر عدم تعطیلی مراسم‌های محرم گرفتند، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.
افزایش ۷ برابری خودکشی در شاهرود/توجه به سلامت روحی و روانی جامعه با روضه/تشکیل مجمع خیرینامام جمعه شاهرود بر نیاز معنوی مردم تاکید کرد و گفت: الان خودکشی در شهرستان شاهرود هفت برابر شده و این در کرونا است و دلیل آن به خطر افتادن سلامت روحی و روانی جامعه می‌باشد.
امینی اضافه کرد: این روضه‌ها و گریه‌ها و نماز بسیار اثرگذار بر روحیه و سلامت روان جامعه است و بیشترین رعایت را در جمعه و جماعت داریم چرا که سلامت مردم واجب‌تر از همه اینهاست.
او بر توجه به فرودگاه بین‌المللی با تاکید بر موضوع سفره طبقه متوسط جامعه و کشاورزان و دامداران تصریح کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند و منافع عمومی مردم بر همه چیز ترجیح دارد، بر توجه همه مسئولین تاکید کرد.
او به موضوع خیرین در شهرستان که بسیاری هم هستند تاکید کرد و افزود: ما طرحی داریم که مطالبه می‌خواهد و برای هدفمند کردن خیر‌ها و خیرین است و ایجاد مجمع خیرین شهرستان می‌باشد.
امینی با گلایه از اینکه، چون هر کس دنبال شکار آدمی است و می‌ترسد دکان آن‌ها از بین برود و منبت فردی و آرمی دارند، افزود: اگر مجمع خیرین شهرستان تشکیل و جلسه داشته باشند و خودشان صندوق ذخیره ریالی یا ارزی برای خیرات شهر انجام دهند کار هدفمند و خیرات نیز هدفمند می‌شود.
در این نشست رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در سخنانی با گرامیداشت روز خبرنگار و بیان دغدغه های آنان گزارشی از فعالیت رسانه ها در این شهرستان ارائه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها