خبرهای داغ:
مسئول طرح جهاد آموزشی ـ تربیتی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «بسیج»:

مشارکت 250دانشجو معلم در طرح جهاد آموزشی ـ تربیتی/ حل مشکل حمل و نقل مطالبه از مسئولین

چوپان: طرح جهاد آموزشی ـ تربیتی برای بار دوم در تابستان امسال برگزار می شود و از اول مرداد شروع شده و تا اواسط شهریور ادامه دارد و در این مرحله بیش از ۲۵۰ نفر دانشجو معلم شرکت کرده اند.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۲۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال تحصیلی گذشته نیز دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی درس خواندند.

در این میان دانش آموزانی هستند که از امکانات آموزشی و تکنولوژی دور بوده و برای استفاده از کلاس‌های مجازی و پیگیری درس‌های خود با مشکلاتی مواجه بودند و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی آن‌گونه که باید و شاید سهمی از فضای مجازی و آموزشی نداشتند.

در استان ما به دلیل پراکندگی روستاها، فقدان اینترنت و لطمه به محصلان نیز در کنار سایر محرومیت ها به یک بحران در این شرایط کرونا تبدیل شده و دانش آموزان و خانواده ها از آن رنج می برند.

 بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی برای دومین سال متوالی در تابستان 1400 نیز همچون تابستان سال قبل اقدام به برگزاری طرح جهاد آموزشی تربیتی در استان کرد و از این طریق خواست به صورت حضوری برای دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به فضای مجازی را نداشتند کلاس درس برگزار کرده تا به نوعی افت تحصیلی دانش آموزان جبران شود.

مطالبه جدی از مسئولین آموزشی و تربیتی در راستای حمایت از این طرح و رفع مشکلات این جوانان جهادگر، انقلابی و پای کار است که اینگونه آستین همت را با بهره گیری از توانایی علمی خودشان بالا زدند و در جهت رضای خداوند گره از مشکل محرومین باز می کنند.

جواد چوپان مسئول طرح جهاد آموزشی و تربیتی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: طرح جهاد آموزشی و تربیتی خراسان جنوبی با هدف جبران کمبود های آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزانی که از فضای مجازی محروم بوده اند از تابستان سال گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول طرح جهاد آموزشی و تربیتی استان خراسان جنوبی سال گذشته برای اولین بار برگزار و سرانجام تبدیل یک تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و بسیج دانشجویی شد و این طرح در کل کشور برگزار می شود.

مسئول طرح جهاد آموزشی و تربیتی استان خراسان جنوبی عنوان داشت: در تمام نقاط استان خراسان جنوبی که دانشجو معلمی اعلام آمادگی کرده است خدمات رسانی به مردم آن منطقه صورت گرفته است. براساس مسئله محوری که بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دارد تمرکز ما بر برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی و تربیتی است.

 چوپان افزود: طرح جهاد آموزشی برای بار دوم در تابستان امسال برگزار می شود و از اول مرداد شروع شده است و تا اواسط شهریور ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این مرحله بیش از ۲۵۰ نفر دانشجو معلم شرکت کرده اند.

مسئول طرح جهاد آموزشی و تربیتی استان خراسان جنوبی از همکاری بسیج دانشجویی، دانشگاه فرهنگیان، بسیج سازندگی و آموزش و پرورش در اجرای هر چه بهتر این طرح خبر داد.

چوپان با اشاره به مشکل عمده جهادگران گفت: با توجه به این که در این اوضاع کرونا گروه جهادی اجازه بیتوته در روستاها را ندارد صبح می رویم و ظهر بر می گردیم بیش ترین مشکل ما در امر حمل و نقل است که می طلبد مسئولین همکاری بیشتری در این زمینه با ما داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها