حادثه ی کربلا از وقایع بزرگ تاریخ اسلام است که مفاهیم والا مقام و پر ارزش در بر دارد

نباید داستان حادثه ی کربلا و شهادت حضرت حسین را مسأله ی ساده ای تصور کرد.زیرا داستان کربلا نهضت فرزند رسول الله است که برای خدا قیام می کند و انسانیت را به نهضتی فرا می خواند که اساس آن عدالت وشرافت است.
کد خبر: ۹۳۶۶۲۲۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبر گزاری بسیج از کنگان شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، در مصاحبه با خبرنگار دفتر پیرامون شأن و منزلت امام حسین علیه السلام به گفتگو پرداخت.
وی گفت: حادثه‌ی کربلا از وقایع بزرگ تاریخ اسلام است که مفاهیم والا مقام و پر ارزش در بر دارد. با گذشت چندین قرن با فرا رسیدن روز عاشورا خاطره‌ی اندوه بار شهادت مظومانه حضرت حسین رضی الله عنه و یاران با وفایش در اذهان میلیون‌ها انسان مؤمن و آزاده تداعی می‌شود و موج عواطف و احساسات ایمانی در سینه هایشان به تلاطم می‌افتد.
شیخ خلیل افرا ادامه داد: از ایم رو نباید داستان حادثه‌ی کربلا و شهادت حضرت حسین مسئله‌ی ساده‌ای تصور کرد و به سادگی از آن گذشت. زیرا داستان کربلا نهضت فرزند رسول الله است که برای خدا قیام می‌کند و انسانیت را به نهضتی فرا می‌خواند که اساس آن آزادی و عدالت و شرافت است. امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان کنگان افزود: او می‌خواهد مردم از ظلم و جور حاکمان زمان رهایی یابند و عدل و قسط برادری و برابری در همه جا گسترش یابد. برای تحقق این آرمان والای الهی با عشق و ایمان با کمال شجاعت قدم بر می‌دارد و در نهایت با شهادت وجود با ارزش خویش به همگان درس آزادگی وعزت می‌آموزد؛ لذا به جاست که این حرکت انقلابی و تاریخی که عزت، شهامت، شجاعت، عدالت، قسط و برابری به ما می‌آموزد را مورد مطالعه قرار دهیم.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار