پزشک، تسکین آلام بشر

پزشکان این سفیدپوشان سبز اندیش، فرشته سان و خدمتگزار در هنگامه دردو اندوه آدم، بربالین همنوعان خویش حاضر ودراوج مسوولیت پذیری و نهایت اخلاص و باتیر تقوی و کمان همت به جنگ اهریمن جان و جلای روح انسانیت می روند.
کد خبر: ۹۳۶۷۱۹۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز پزشک، اعجاز امید و تجلی آرامش و آلام بشری است، پزشکان این سفیدپوشان سبز اندیش، فرشته سان و خدمتگزار در هنگامه درد و اندوه آدم، بر بالین همنوعان خویش حاضر و در اوج مسوولیت پذیری و نهایت اخلاص و با تیر تقوی و کمان همت به جنگ اهریمن جان و جلای روح انسانیت می روند.

پزشکان تخصص را با تعهد همراه و نام و نشان را در سایه درخت دوستی قرار داده و گنجینه داشته های خود را در دامن گرفتاران و مصیبت دیدگان می ریزند تا درد به تاراج رود و درمان بدست آید.

اینان چاقو را چاره ساز، قیچی را قادر ، تیغ را تحفه، سوزن را سوغات ، نخ را نعمت و تخت را به توان و تلاش تبدیل کرده تا گُل آرامش در اقلیم جان انسان ها بروید و کاروان بندگی در سایه سلامت به نهایت تعالی نائل آید.

آری، پزشک فرشته ای است که پکری را از ایل، پژاره را پایان ، سستی را سرزنش و ضعف را به قدرت ارتقا داده تا براستی ابر و باد و مه و خورشید و فلک در اختیار بیمارانش قرار گیرد.

پزشکی حرفه ای است مقدس که شایسته شان انسان است و بس. این حرفه حساس و مقدس وقف مقام آدمیت می شود و در حوزه احوالات جانشینان خدا در زمین به کندوکاش می پردازد.

آنان در وانفسای عفریت کرونا ، لیاقت ، انسانیت و فداکاری خود را به رخ آدم و عالم کشیدند و فضای بیمارستان ها را به میدان جنگ و جهاد تبدیل و نام و آوازه خود را بر بلندای تاریخ این مرزوبوم جاودانه کردند.

پزشکان با شرافت همراه مداد محبت ، نُشتر نجات‌ ، گوشی گُل اندود ، خودکار خدمت و نسخه نجابت ، جامه جمود و ایستایی از تن رنجور بیماران خارج و سفره سعادت را ارزانی بشر نموده تا این موجود مبهم و ناشناخته به عیش دنیا و عزت آخرت نایل آید.

این روز را به جامعه جهادگر و مخلص پزشکی و پیراپزشکی و پرستاری کشور پهناور ایران عزیز بخصوص پزشکان با شرافت استانمان ایلام تبریک گفته و ضمن عرض خسته نباشید، سربلندی و سرافرازیشان را از قادر متعال خواستاریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار