خبرهای داغ:
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی:

شهیدان رجایی و باهنر معیاری برای دولت اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: باید با همکاری و ایده های اسلامی، پیاده کردن روح قانون اساسی و چشم‌پوشی از منافع حزبی و قومی از فرصت خدمت به مردم استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۸۵۶۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم محوری بزرگداشت شهدای والامقام هشتم شهريور ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدین رجایی و باهنر، گفت: موجودات زنده عالم هر یک تعریف خودشان را دارند و وقتی با ترکیب جنس و فصل نوعشان تعریف شود، آثار،صفات و رفتارشان در آن نوع مشخص و فراگیر است و همه با اندکی تفاوت در یک سیستم زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان ها در قرآن کریم به دوگونه تعریف می شوند، در برخی از آیات، عالی‏‌ترین ثناها و ستایش‌‏ها درباره انسان به کار رفته و ویژگی‌‏های منحصر به فردی به او نسبت داده شده است؛ در حالی که در برخی آیات دیگر، بدترین نکوهش‏‌ها در مورد انسان به کار رفته است.

وی ادامه داد: راز این توصیف دوگانه در این است که انسان دارای اراده و اختیار است اما موجودات دیگر تحت سیستم غریزه اداره می شوند؛ به لازمه این امر اگر انسان از عهده تکلیفش به خوبی برآمد، مستحق ستایش خواهد بود و اگر نتوانست به نحو شایسته ادای تکلیف نماید مستوجب نکوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، بیان داشت: جامعه به سه طبقه انسان های کامل، انسان های فاسد و تبهکار و انسان های عادی تقسیم می شود البته جمعیت این‌ها در جامعه هیچکدام زیاد نیست اما ایده های آنان با تفاوت زیاد تعریف می شود؛ عمده جمعیت از کسانی هستند که تاثیرپذیرند، اما این دو طیف(انسان های کامل و تبهکار) تاثیرگذار هستن و اکثریت جامعه از این ها تاثیر می پذیرند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ بین حق و باطل و دین و کفر وجود دارد، تصریح کرد: اگر تلاش کسانی که مدعی حق و عدل و انصاف هستند به جای نرسد که سیستم ظلم و تعدی را از کار بیندازند آنها از نو حرکت خود را شروع می کنند و لذا تکلیف از ما برداشته نمی شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه با بیان اینکه جنگ جبهه حق و باطل همواره نابرابر است چون انسان های ظالم حد و مرزی ندارند و از هر دروغ، تباهی و جنایتی به هر کیفیتی فروگذار نمی کنند، افزود: در حالی که جبهه حق هر کاری را بر اساس معیار انجام می دهد و اینکه مرجع دین می فرماید سلاح اتمی برای ما کارآمد نیست چون ما محدودیت داریم اما دشمن که محدودیت ندارد.

وی افزود: ما حق و عدل را از طریق حق و عدل بکار می بریم بنابراین ما همواره نابرابر هستیم و از این جهت به نفع دشمن است چون آنها هیچ قید و محدودیتی ندارند؛ اروپایی ها ۸۰ میلیون جمعیت سرخ پوست امریکا را کشتند و روی قبر آنها ایالات متحده ساختند، ولی ما حتی یک سیلی به ناحق نمی توانیم به کسی بزنیم باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه را ما می گویم حق است و انسان‌ها فطرتا حق و عدل را دوست دارند بنابراین در این جهت جبهه ما قوی‌تر است منتهی شرط آن کار کردن است، گفت: خانواده وهب مسیحی بودند وقتی حقانیت امام حسین(ع) را دیدند مسلمان شدند و امام را در کربلا یاری کردند، مادر وهب که یک شیر زن بود با وجود اینکه پسرش تازه داماد بو گفت برو جهاد کن، او بر اساس ایمانی که داشت خیلی خوب جهاد کرد و در حالی که تشنه و خسته هم بود برگشت پیش مادر و گفت: مادر دیدی چگونه جهاد کردم؟ مادر گفت اما تکلیف تمام نیست، تکلیف در دو وقت تمام می شود، یا وقتی تمام می شود که حسین (علیه السلام) غالب و پیروز شود یا وقتی که شما در این راه شهید شوی و تکلیفی روی گردن تو نباشد، این منطق یک زن با ایمان است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه معیار ما در دولت اسلامی و تراز انقلاب الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر است، عنوان کرد: این دو شهید مجاهد در فرصت کوتاه خدمتشان با وجود یکه تازی های آمریکا و نفوذ بر افکار مردم در شرایط آن روزگار، توانستند خوب عمل کرده و بیشترین تاثیر را در جامعه ما بگذارند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به بی‌منطق بودن دشمنان و عدم پایبندی غربی‌ها به قانون به ویژه قوانین بین‌المللی، بیان کرد: متاسفانه هنوز برخی افراد غربگرا، امریکا و اروپایی های جنایتکار را بزک می کنند و کسانی که در برابر ظلم سکوت می کنند، در جنایات آنان شریک هستند.

وی به ترور ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: ترور این شخصیت تاثیرگذار و محبوب جهانی در خاک کشوری دیگر مخالف قوانین بین‌المللی است و اوج پستی غربی‌ها سکوت در برابر جنایات داعش و ظلم به مردم سوریه، لبنان و یمن است.

نماینده مقام معظم رهبری با بیان اینکه برکات و قدرت جمهوری اسلامی ایران، دشمنان و ستمگران را سرافکنده است تأکید کرد: وظیفه ما به عنوان یک مسلمان، تبیین درست حقایق و واقعیت‌ها از طرفی و نمایان کردن ماهیت ظالمانه دشمنان از سوی دیگر است تا مردم بتوانند با آگاهی دشمن را شناخته و عادلانه راه حق را در پیش گیرند.

وی در پایان به انتخاب درست مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: اکنون که فرصت مناسبی برای مردم رنج کشیده کشور ما فراهم شده است باید با همکاری و ایده های اسلامی، پیاده کردن روح قانون اساسی و چشم پوشی از منافع حزبی و قومی، از این فرصت برای خدمت به مردم و رسیدن به موفقیت‌ها استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار