برگزاری کلاس اعتقادی ویژه دانش آموختگان دوره 45 روزه گردان امام حسین(ع)

کلاس های عقیدتی ویژه دانش آموختگان دوره 45 روزه گردان امام حسین(ع) توسط رابط نمایندگی در گردان امام حسین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۰۵۰
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبر گزاری بسیج از کنگان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرحی زاده رابط نمایندگی در گردان امام حسین (ع) در ابتداء عرایض خود به موضوع توکل به خدا پرداخت؛ در حدیثی از پیامبر (ص) ایشان حقیقت توکل را از زبان جبرئیل بیان می‌کنند:جبرئیل گفت: توکل این است که بدانى مخلوق زیان و سودى نمى‏رساند و چیزى نمى‏دهد و چیزى نمى‏گیرد. انسان مومن، زندگی را صحنه آزمایش و ابتلایی می‌داند که هر مصیبتی نیز که به او می‌رسد، صرفا امتحانی است که از پیش تعیین شده است. نقطه مقابل توکل بر خدا، تکیه کردن بر غیر اوست؛ که با توحید منافات دارد و نشانه این است که شخص متوجه علت واقعی پدیده‌ها نیست؛ و نگاهش محدود بوده و نتوانسته عمق مسائل را در یابد. برای تحقق توکل واقعی باید معرفت و شناخت و ایمان خود را به خداوند و علم و قدرت و رحمت او بیشتر نماییم و با اعمال نیک و شایسته ریشه درخت ایمان را عمیق و استوار نماییم و با چنین معرفت و ایمانی واگذاری کار به خدا و انتخاب او به وکالت در امور مختلف کار چندان سختی نخواهد بود و مشکل اصلی همان مسأله عدم شناخت درست و عمیق و نبود ایمان سرشار و نقش آفرین است.
انسان در زندگی روزمره وقتی از درایت و آگاهی و نیز امانت داری و توانایی و دلسوزی کسی آگاه باشد، به راحتی و بدون دغدغه خاطر او را وکیل خود می‌سازد و کارهایش را بدون نگرانی و اضطراب به او می‌سپارد. حال اگر با خداوند خوب آشنا گردد و از قدرت بی زوال و علم مطلق او آگاه گردد و بداند هیچ موجودی در عالم هستی برای انسان دلسوزتر از او نمی‌باشد و او جز خیر بنده اش را نمی‌خواهد، آیا چنین خدایی آن قدر شایستگی ندارد که انسان کارهایش و امور زندگی اش را به او بسپارد و آیا با چنین باور و اعتقادی اصلا جایی برای نگرانی و اضطراب و دلهره در زندگی انسان وجود دارد؟ اگر دلهره و اضطرابی هست ناشی از عدم شناخت و عدم ایمان درست به خداوند است.
درادامه حجت الاسلام فرحی زاده در مورد معضلات روز جامعه و نگه داشتن و خود سازی در عصر امروز که طبق فرمایش امام صادق (ع) که فرمودند: نگه داشتن ایمان همچون گرفتن زغال داغ در دست است؛ و پس از آن احکام ویژه جوانان را بیان کرد و در مورد واجبات و ضروریات دین توضیحاتی دادند و در آخر، جلسه به صورت پرسش و پاسخ به سوالات دانش آموختگان پرداخت.
لازم به ذکر است دوره ۴۵ روز گردان امام حسین (ع) به صورت منظم در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار