خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند:

۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند معدوم شد

نهاوند-رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند معدوم شد.
کد خبر: ۹۳۷۹۴۹۸
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در نهاوند معدوم شدمیثم قیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: قسمتی از بهداشت و سلامت جوامع انسانی وابسته به بهداشت دام و فرآورده‌های حاصل از آن است، به همین دلیل باید نظارت کارشناسان دامپزشکی بر مراکز تولید تا عرضه به صورت کاملا دقیق و با حساسیت بالا صورت گیرد.

وی از نظارت مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی در تمامی ایام سال از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد و گفت: هر گونه کشتار دام زنده باید زیر نظر دامپزشکی و در شرایط کاملا بهداشتی صورت پذیرد و در غیر این صوت کشتار غیر مجاز محسوب می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره طی بازرسی‌های مستمر و روزانه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته‌بندی شهرستان بیش از ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز شامل یک لاشه گوسفندی و نیم شقه گوساله‌ای فاقد هویت را با توجه به حساسیت موضوع از  یک واحد قصابی کشف، ضبط و معدوم کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سل، بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

قیاسی اظهار داشت: در طرح تشدید نظارت‌ها در ایام ماه محرم و صفر توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان مقدار ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف شامل گوشت قرمز، مرغ و آبزیان از مراکز عرضه کننده این فرآورده‌ها در شهرستان کشف و ضبط شد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید هر گونه فرآورده خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، آبزیان، شیر، آلایش‌های خوراکی دام و.... به تاریخ انقضا درج شده روی آن توجه داشته باشند و مواد مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر و لیبل دامپزشکی آن توجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار