خبرهای داغ:

پیشگام بودن پلیس خراسان جنوبی در قطع زنجیره کرونا

سردار فرشید گفت: پلیس در طی یک سال گذشته و از هفته ناجای سال قبل تاکنون علاوه بر وظایف ذاتی خود در بحث مقابله با کرونا خوش درخشیده و در راه قطع زنجیره کرونا پیشگام بوده است.
کد خبر: ۹۳۸۰۶۹۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا ضمن عرض تسلیت روز‌های پایانی ماه صفر، اظهار داشت: پلیس در کنار وظایفی که دارد اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داشته است.

وی با اشاره به بحث امنیت، افزود: از هفته ناجا سال گذشته تا کنون بیش از ۷۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۱۰۹ معتاد پرخطر جمع آوری و به مراکز درمانی تحویل شده است.

سردار فرشید از دستگیری ۲ هزار و ۷۰۰ قاچاقچی کالا خبر داد و عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ تصادف به وقوع پیوسته است که شاهد افزایش ۲ درصدی مجروحان تصادفات بودیم و طی این تصادفات ۴ هزار و ۳۰۰ نفر مجروح شدند و تصادفات فوتی نیز ۳ درصد افزایش داشته که ۲۳۴ نفر از هموطنان مان در حوادث رانندگی خراسان جنوبی جان خود را از دست داده اند.

سردار فرشید با بیان این که بیشترین فوتی تصادفات در محور‌های مواصلاتی اتفاق افتاده، بیان کرد: ۸۷ درصد تصادفات در جاده‌های استان به وقوع پیوسته و دلیل اصلی تصادفات خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.

وی از افزایش ۲۳ درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و افزود: بیشترین سرقت‌ها به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین و فردوس بوده که بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است و ۳۰ درصد سرقت‌ها مربوط به اماکن خصوص و دولتی در حال ساخت، ۱۰ درصد سرقت منزل، ۲ درصد سرقت خودرو و ۴ درصد سرقت موتور سیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: از مهر ماه سال گذشته تاکنون ۴۵۶ هزار تماس با این مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که ۳۴ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و ۴۱ درصد تماس‌ها با راهنمایی و ارشاد همراه بوده است.

سردار فرشید عنوان کرد: در بحث فرهنگ ترافیک و تسهیل در رفت و آمد مردم، اقدامات آموزشی بسیار خوبی انجام شده است و از هفته ناجا سال گذشته تا کنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ گواهینامه صادر، ۳۰ هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه شماره گذاری و ۵ هزار و ۳۰۰ جلد گذرنامه صادرشده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تماس با سامانه ۱۹۷ انجام شده که ۵۰ درصد تماس‌ها راهنمایی، ۲۸ درصد تقدیر و تشکر، ۱۶ درصد انتقاد از عملکرد پلیس، ۵ درصد ارائه پیشنهاد و کمتر از یک درصد شکایت از کارکنان پلیس بوده است.

سردار فرشید گفت: از هفته ناجا سال گذشته تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان استان به مراکز آموزشی برای سربازی اعزام و برای ۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیز مجوز‌های تحصیلی و یا خروج از کشور صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به این که مرکز مشاوره پلیس در استان از سال ۸۴ راه اندازی شده است؛ ادامه داد: از هفته ناجای سال قبل تاکنون ۱۶ هزار و ۹۰۰ پرونده به مرکز مشاوره آرامش و مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مراجعه کردند که ۸۳ درصد پرونده‌های ارجاعی با تلاش مشاوران پلیس به مصالحه ختم شده است.

وی شعار امسال هفته ناجا را "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" عنوان کرد و گفت: در هفته ناجا امسال بیش از ۱۰۰ برنامه اجرا خواهد شد و تعدادی از برنامه‌هایی که نیاز به تجمع کارکنان می‌باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

سردار فرشید به مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته ناجا اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده محترم، ولی فقیه در استان، شرکت در نماز جمعه، اهداء خون، ویزیت رایگان و اجرای طرح‌های مردم یاری در مناطق محروم از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار